sobota 19. prosince 2020

Recenze: Mlha nad Shadow Sands (Kate Marshallová #2)

Shadow Sands
Autor: Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Počet stran: 384

Kate Marshallová a její asistent Tristan Harper vyšetřují další zapeklitý případ. Jak spolu souvisí zmizení mladých lidí a oblast Shadow Sands? A jakou roli hraje hustá anglická mlha? Při potápění ve vodní nádrži Shadow Sands objeví Kate Marshallová mrtvé tělo mladíka, který býval vynikajícím plavcem. Přivolaní policisté případ označí za tragickou nehodu, přestože má Kate své pochybnosti.

Postupně se pochybností a otázek vynořuje víc: Proč si šla oběť zaplavat uprostřed noci? Proč jeho zranění neodpovídají policejnímu scénáři? A proč je mrtvých těl, která se v nádrži našla, víc? Je to jen nešťastná souhra náhod, nebo úkladný vrah zneužívá toho, že na něj nikdo nevidí? Kate si je jistá, že okolo rezervoáru Shadow Sands se toho děje víc, než se na první pohled zdá, obzvlášť když v okolí padne hustá mlha. Lidé už roky tiše mizí, a když se ztratí další mladá žena, Kate a její asistent Tristan mají podle indicií jen několik dní na to, aby ji zachránili před stejným osudem.

V letošním roce jsem se těšila na několik knih. Jednou z nich byla i novinka Roberta Bryndzy, Mlha nad Shadow Sands. Kniha vyšla pár dní před mými narozeninami, a já se strašně těšila, že si ji přečtu o víkend. Bohužel, v předvánočním shonu mi pošta balíček někam zašantročila a kniha se ke mně tak dostala až skoro o měsíc později. Ale pátrání se vyplatilo, hned jsem se čtení pustila a po prvních pár stránkách jsem se bez problému začetla!

Knihy Roberta Bryndzy se prostě nedají číst pomalu. Vždycky si říkám, že si knihu budu šetřit, a pak jí prolítnu tak rychle, že toho skoro až lituji. Byla jsem zvědavá, jestli to bude i v případě této knihy. Když se na ní podíváte poprvé, nijak nevybočuje z řady, co se týká obálky. Dokonale pasuje ke Kanibalovi z Nine Elms. Bílá, jednoduchý obrázek, červené a černé písmo. V jednoduchosti je prostě krása! Samozřejmostí je i pevná vazba s přebalem.

Kniha začíná prologem a vše také zakončuje epilog. Mezi nimi můžete najít padesát osm kapitol, které jsou krátké, a i díky tomu se mi kniha skvěle četla. Navíc, vyprávění je plné přímé řeči, a to je další věcí, které na Bryndzových knihách mám ráda. Nezdržuje se zdlouhavými popisy, míří přímo k jádru případu, a pokud už řeší něco mimo, tak Vám to dokáže podat tak, že to ani nepostřehnete. Ani tato kniha Roberta Bryndzy mě v tomto ohledu nezklamala.

Mám za sebou celou sérii o Erice Fosterové, a teď se pouštím do této, o Kate Marshallové. Ze začátku mi bylo líto, že se musím s Erikou rozloučit. Ale u druhého příběhu o Kate Marshallové jsem si začala říkat, že je neskutečné, že má za sebou autor tolik knih, které jsou stále originální. Už od první stránky mi bylo jasné, že případ, která Kate objeví v Shadow Sands, bude pořádně temný, a já až do konce nebudu vědět, jak vše dopadne!

Jak jsem se již zmínila, hlavní postavou je Kate Marshallová. Kate je typickým příkladem člověka, kterému se vyhnulo štěstí. V mládí se zamilovala do nesprávného muže, který se vybarvil jako nebezpečný zločinec. Není proto divu, že Kate propadla alkoholu, kvůli kterému jí z péče následně odebrali syna. Ale ve srovnání s Erikou Fosterovou, Kate je neskutečně lidská, ale zároveň také zlomená. Je neskutečně chytrá, a společně se svým kolegou Tristanem bez problémů řeší každý případ, který se jim připlete do cesty.

Už je to věčnost, co jsem nepřečetla nějakou detektivku. Možná to není tak dlouho, protože letos těch přečtených knih bylo tolik...! Ale jedno vím jistě. Každá kniha Roberta Bryndzy se mi zaryje do paměti, a když mě probudíte o půlnoci, dokážu Vám říct o čem je. A výjimkou nebude ani Mlha nad Shadow Sands. Mám pocit, že Bryndza trochu přidal na temnotě v příbězích, a máme se tedy do budoucnocna na co těšit!

Mlha nad Shadow Sands byla skvělá. Neskutečně mě bavila zápletka, postavy i směr, jakým bylo vše popsáno. Jsem ráda, že jsem si na knihu počkala, ten měsíc mě udržoval v ještě větším napětí a já tak knihu téměř prolétla. Jsem zvědavá, jaký příběh si pro nás Robert Bryndza připraví příště, ale už teď se nemůžu dočkat! Pokud ještě nemáte všechny dárky a přemýšlíte o nějakém dárku pro knihomola... Některá kniha od Roberta Bryndzy je můj tip!

10/10

Za knihu Mlha nad Shadow Sands moc děkuji  Nakladatelství Grada!