pondělí 28. prosince 2020

Recenze: Dva v srdci

Orig. název: The two lives of Lydia Byrd
Autor: Josie Silverová
Překlad: Michaela Martinová
Počet stran: 375

Freddie zemře při autonehodě a Lydia je poprvé sama. Jediné, co chce, je zůstat v posteli a brečet. Moc dobře však ví, že Freddie by si přál, aby žila šťastně a naplno i bez něj. Proto se o to pomalu, krůček po krůčku, snaží. Pak se ale stane něco neskutečného. Lydia najde způsob, jak získat svůj starý život i s Freddiem zpátky. Život, ve kterém k žádné tragické nehodě nedošlo. Život, pro který plakala celé měsíce. Znovu a znovu překračuje práh do minulosti. Ač se to zdá neskutečné, žije dva životy zároveň. Návštěvy ve světě, kde Freddie pořád žije a kde Lydiino srdce stále patří jenom jemu, si však vybírají svoji daň. Protože v tom skutečném se objeví někdo, kdo chce, aby zůstala s ním.

Tenhle rok byl šílený, ale i tak jsem se v něm pokusila najít pár světlých momentů. Třeba knihy, na které se těším. Jednou z knih, na které jsem se takhle těšila je novinka Dva v srdci od Josie Silverové. Od této autorky jsem minulý rok četla Den, kdy jsem zahlídla lásku, na kterou si můžete přečíst recenzi TADY. Byla to úžasná kniha, naprosto dokonalá pro sváteční prosincové období. Proto, když jsem zahlédla další knihu od Silverové, ani minutku jsem nezaváhala!

Den, kdy jsem zahlídla lásku jsem četla vlastně ve stejné době, jako Dva v srdci, jenže s roční mezerou. Tahle náhoda mi přišla vhod. Jakou lepší knížku si na povánoční povalování vybrat než romantiku, a ještě zasazenou do Anglie? Pro mě naprostá dokonalost, a o to více jsem se na knihu těšila. Když na ní konečně přišla řada, přečetla jsem jí za dva dny. Posledních sto stran už jsem zvládla naráz, protože jsem potřebovala vědět, jak vše dopadne.

Dva v srdci se neliší formátově od Den, kdy jsem zahlídla lásku. Ale nemusíte se bát, knihy na sebe nijak nenavazují! Má pevné desky s přebalem, za což jsem kvůli rozsahu ráda. Přebal je takový snový. Dvě siluety v oblacích a vedle se vznášející typická britská telefonní budka, která mě k sobě přitáhla jako magnet. Nepotrpím si na takové slaďácké obálky, ale snad sváteční období může za to, že mi to v tomto případě vůbec nevadilo...

Kniha začíná prologem, který je nevinný a Vám ani nedojde, co by po něm mělo následovat. Ideální na začátek romantické knížky, řekněte si. Pak ale přichází rozdělení na tři roky, 2018, 2019, 2020, a najednou je všechno jinak. Hlavní postavou, která je zároveň i vypravěčkou je Lydia. Provází nás svým životem a střídá kapitoly, které se dějí buď za bdělého stavu, a nebo ve stavu snění. Každá kapitola taky obsahuje časový údaj, aby měl čtenář přehled a šance se ztratit byla minimální.

Lydia. Co o ní říci? Je to mladá a chytrá žena, která se ve svém životě musela vyrovnat s nejhorší ztrátou - smrtí blízkého člověka. Postupně čtenářům prostřednictvím stránek ukazuje, jak spadla na dno, ale také to, jak se pokouší vstát. Jde dál, a Vám během čtení prostě nezbyde nic jiného, než jí fandit. Na konci knihy mě to donutilo se na chvilku vžít do její role. A potom jsem musela Lydii obdivovat o dost víc.

Popravdě musím říci, že jsem čekala něco malinko jiného. Rozhodně jsem nečekala, že polovina knihy se může odehrávat tak reálně v paralelním vesmíru. Nechápala jsem místy hlavní hrdinku, a říkala si, proč si tak stěžuje život a ještě se dobrovolně týrá ve světě, kde jí nic nečeká. Přesto to není nijak náročné čtení, a dá se docela předvídat.

Dva v srdci byl zajímavý a hlavně originální příběh o neskutečné cestě, kterou si hlavní postava prošla. Čekala jsem sice trochu něco jiného, ale rozhodně nejsem zklamaná. Josie Silverová má skvělý styl psaní, u kterého si nedokážu představit, že by někomu nesedl. Pokud hledáte netradiční příběh plný lásky, tak jste na něj právě narazili.

9/10

Za knihu Dva v srdci moc děkuji nakladatelství Grada!