Recenze: Čarodějova nevěsta #8

The Ancient Magus Bride
Autor: Kore Yamazaki
Překlad: Anna Křivánková
Vydáno: Crew, 2019
Počet stran: 184

Čise se podařilo zastavit řádění draka, avšak za velkou cenu. Drak ji proklel… a jak známo, dračí prokletí je nezlomitelné. Existuje jen jediné řešení, ale pokud by na něj Čise přistoupila, její dosavadní život by se převrátil naruby.

Před několika dny jsem se pustila do osmého dílu Čarodějovy nevěsty. Tato manga si mě získala, a já se k ní strašně ráda vracím. Bála jsem se, že s každým následujícím dílem půjde kvalita příběhu dolů, ale naštěstí se každý díl zabýval zabýval celkem zajímavým dějem, a nemusela jsem se bát, že se někde zasekne. Zanedlouho vychází dvanáctý díl, a já jsem zvědavá, jak vše bude pokračovat, ale k němu se teprve musím dopracovat!

Ani osmý díl nevybočuje z řady, co se týká grafiky a měkkých desek. Obálka je laděná opět do stylu londýnského metra, a na zadní straně je vidět překrásná místnost plná květin. Hrozně mě na téhle sérii baví detaily, kterými jsou obálky doladěny. Neskutečně mě překvapuje preciznost nejenom na obálce, ale i na kouzelných ilustracích, které autorka vytváří. Jedním z důvodů, proč jsem se do této mangy zamilovala, jsou právě ilustrace.

Pořád mluvím o tom, že se jedná o mangu. Manga je zvláštní tím, že se kniha čte z druhé strany, než jste zvyklí, a potom ještě zprava doleva, jak je to tradicí v Japonsku, odkud manga pochází. Chvilku to trvá, než si na tento styl četby zvyknete, ale pak už Vám to ani nepřijde, a čtete tak naprosto automaticky. Já začínala u klasiky, jako je například Naruto, ale manga mě pořád neskutečně baví.

Možná se mi to zdá, ale každým dalším dílem je děj Čarodějovy nevěsty o něco temnější. Po otevřeném konci ze sedmého dílu jsem se nedočkavě pustila do osmého, a byla zvědavá, jak vše bude pokračovat. Už od první stránky se dozvídáme, že Čiše, učednice Eliase, je postižena dračí kletbou, která značně zkracuje její život. Rozbíhá se kolotoč o to, jak Čiši zachránit... i za cenu jiného života.

Vše se točí okolo Čiše, jako i v předchozích dílech. Je to charakter, který o světě magie moc neví, takže se všechny detaily dozvídáme v současnou chvíli s ní. Jejím věrným průvodcem je čaroděj Elias. Ti dva si mezi sebou brzy vytváří vztah, a jeden pro druhého dělají první poslední. Některé situace a rozmluvy jsou neskutečně milé a dojemné.

Celá kniha končí třemi částmi. První je věnována Kore Yamazaki, která svým čtenářům sděluje na třech stránkách zážitky o své cestě do Británie. Pak už klasicky následuje rubrika Z deníčku Silky, služebné z Eliasova domu. Poslední je pohled do Adolfova domu. Tato postava se v knize sice jenom mihne, ale něco mi říká, že s ní ještě do budoucna budeme muset počítat.

I osmý díl Čarodějovy nevěsty byl skvělý. Neskutečně se mi líbí čtivost příběhu, která Vás žene pořád dopředu. Tomu přispívají i kouzelné ilustrace, které musí ocenit každý fanoušek mangy. Postupem všech dílů se na scéně objevilo obrovské množství postav, a sem tam se vracejí. Je vidět, že má autorka promyšlený příběh dopředu, a každá postava, která se objeví má svůj význam.

10/10

Za mangu Čarodějova nevěsta #8 moc děkuji Nakladatelsví Crew!