Recenze: Čarodějova nevěsta #7

The Ancient Magus Bride
Autor: Kore Yamazaki
Překlad: Anna Křivánková
Vydáno: Crew, 2019
Počet stran: 190

Ne vždycky všechno vyjde podle plánu. Čise na Eliase omylem použije spací zakletí a teď nemůže přijít na způsob, jak ho probudit. A ideálně přitom sama neusnout. Protože v říši snů na ni čeká velké nebezpečí.

Už je tady listopad. Absolutně nemůžu uvěřit tomu, jak tenhle rok utíká! A stejně tak to mám i s rozečtenými sériemi. Jednou z nich je i manga, Čarodějova nevěsta. Tahle série mě pronásleduje celý letošní rok, a já doufám, že ještě nějakou dobu mě provázet bude. Dnešní recenze bude o sedmém dílu, který jsem právě dočetla. Strašně jsem se na další díl těšila, samozřejmě jsem si ho tedy nedokázala ušetřit a musela jsem ho přečíst na jediný zátah.

K sérii Čarodějova nevěsta jsem se dostala na jaře, na doporučení. Tak jsem tedy zkusila první díl, a byla zvědavá, jak mi sedne. Mangu jsem četla občas, ale nejvíce na střední škole, kdy jsem zároveň sledovala Naruta. Ten mě strašně bavil, a proto jsem se rozhodla dát prostor i nějakému novému příběhu. Čarodějova nevěsta si mě našla sama, narážela jsem na ní v knihkupectví, pak při doporučení... Byla to jen otázka času, kdy se rozhoupu a pustím se do ní.

A dneska už jsem u sedmého dílu! Jsem nadšená pokaždé, když mi dorazí balíček od Crew, protože se v něm schovává nějaká pecka. A většinou v něm je právě další díl Čarodějovy nevěsty. Na sedmý díl jsem si dlouho počkala, neměla jsem teď na čtení náladu, ani čas. Teď už se vše začíná vracet do normálu, a já z toho mám obrovskou radost. Tentokrát jsem měla jasno a okamžitě se vrátila do příběhu Eliase a Čiše.

Kde skončil šestý díl, tam začíná hned ten sedmý. Ze začátku jsem se trochu ztrácela, takže jsem si k ruce vzala šestý díl, abych si oživila paměť. Po chvilce jsem se ale našla, a pak už mi nic nebránilo v tom se začíst. Manga je zvláštní tím, že se kniha čte z druhé strany, a potom ještě zprava doleva, jak je to tradicí v Japonsku. Chvilku to trvá, než si na tento styl četby zvyknete, ale pak už Vám to ani nepřijde, a čtete tak naprosto automaticky.

Čarodějova nevěsta si mě získala svými ilustracemi, které jsou neskutečně roztomilé a kouzelné. Manga je černobílá a ani tady tomu není výjimkou. Ale i přesto je manga živá, a vžijete se do ní neskutečně rychle. Díky akčnímu charakteru příběhu se okamžitě vrháme do dobrodružství. Vše začíná tím, že se Čiše pokusí vzbudit Eliase ze spánku, který trvá více než dva dny, a pak se vše přesouvá k ukradení dráčat a jejich následnému nalezení.

Roztomilé je i vydání. Obálka se mi nelíbí tolik jako u předchozích dílů, ale rozměrově ani graficky nevybočuje z řady. Je na ní zachycen Elias, Čiše a Ruth, jak sedí na peronu v londýnském metru. V tomhle díle mě trochu štval Elias, zdá se mi, že ze zkušeného kouzelníka se pomalu stává rozladěná postava, kterou musí krotit Čiše. U té se mi zdá, jako kdyby dospěla, a je připravená dělat větší a důležitější rozhodnutí.

Závěr knihy opět patří spisovatelce Kore Yamazaki, která opět na jedné stránce komunikuje se čtenáři, a to prostřednictvím malé roztomilé postavičky. Následuje rubrika Z deníku Silky, kde hospodyně poskytuje útržky dění v domu. A poslední stránka knihy je jako u každého dílu věnována ukázce nějaké místnosti, ve které žije některá z postav. Tentokrát je ukázána Lindelova zimní chýše.

Stejně jako předchozí díl, tak i tenhle skončil otevřeným koncem. To mě na konci trochu naštvalo, protože to znamená čekání na další díl. Ale jsem ráda, že jsem se v příběhu zase posunula, a nemůžu se dočkat na další díl. Čarodějova nevěsta je překrásná manga, s nádherným příběhem, ohromnými postavami a kouzelnými ilustracemi. Věřím, že když této sérii dáte šanci, získá si i Vás.

10/10

Za mangu Čarodějova nevěsta moc děkuji Nakladatelství Crew!