Recenze: Vražedné úmysly

Open Carry
Autor: Marc Cameron
Překlad: Lucie Frolíková
Počet stran: 328

Arliss Cutter je drsný, ale nesmírně charismatický policista s doko­nalým pozorovacím talentem.
Studená, temná, téměř neobydlená jihovýchodní Aljaška, často po­nořená do deště a mlhy, není však i přes veškeré jeho zkušenosti zrovna Cutterovým šálkem kávy. Temná však není jen Aljaška. Ze šokující vraždy domorodé dívky tuhne krev v žilách, a to i tak ostří­lenému strážci zákona.
Natáčení reality show Ženy rybářů převrátí život v dosud poklidném místě vzhůru nohama, a to zvláště poté, co se ztratí dva členové štábu. Snad každý tu má nějaké tajemství, pověstného kostlivce ve skříni.
Dokáže Cutter odhalit, kdo všechno je do zločinů zapojen?

Už je to hodně dlouho, co jsem nečetla žádnou pořádnou detektivku, ze které bych měla husí kůži. V téhle kategorii je pro mě jedničkou prostě Robert Bryndza, jehož knihy jsou neskutečné. Všechny mám ale bohužel přečtené, a tak musím hledat jinde. Tentokráte jsem si vybrala knihu Vražedné úmysly od nakladatelství Grada, která se mi zalíbila hned podle anotace. Taky jsem trochu doufala, že konečně kápnu na skvělou knížku.

Na první pohled má kniha Vražedné úmysly jednoduchou obálku, skládající se pouze z bílé, černé a červené barvy. Líbí se mi jednoduchost, ale také jemné detaily, které jsou šikovně v obálce zapracovány. Tím mám na mysli lebku, pozvolna vystupující z červeného otisku ruky. Této drobnosti jsem si také všimla až po několikáté, co jsem si knihu vzala do ruky. Nesmím opomenout ani pevnou vazbu s přebalem, díky které jsem knihu mohla bez starostí tahat na cestách.

Už od Prologu, kterým kniha začíná jsme vtaženi do děje, a nepřímo jsme diváky útěku mladé dívky a její následné vraždy. Už po tomhle úvodu je jasné, že čtení nebude pro slabé povahy. Celý děj se rozjíždí v padesáti jedna kapitolách. Na tři sta stran je to hodně velké rozdělení, takže jsou kapitoly hlavně krátké a na čtivosti jim ještě přidává spousta přímé řeči, která probíhá mezi hlavními postavami. Vše uzavírá Epilog, který stručně zodpoví všechny otázky, které Vás mohou napadnout.

Díky přímé řeči a krátkým kapitolám se kniha četla poměrně rychle. Je tu ale jedno ALE. Chyběl mi takový ten švih, kdy u knihy sedíte a přemýšlíte nad tím, kdo je vrah. Takové to postupné odkrývání vodítek, které Vás společně s vyšetřovateli vedou až k záporné postavě. Netušila jsem až do posledního momentu jak vše dopadne, a ten kdo se skrýval za pomyslnou maskou vraha, byl pro mě na posledním místě na seznamu podezřelých.

Hlavní postavou knihy je Arliss Cutter. Je to drsný, nekompromisní a inteligentní policista. Na druhou stranu je ale také laskavý, milující a dobrosrdečný, jeho srdce bije pro spravedlnost. Cutter je parádní postava, které bych v knize přála větší prostor, ukázat více schopností. Zdál se mi místy trochu zakřiklý, a nemůžu si odpustit to, že jeho kolegyni jsem prostě vnímala více jako hlavní postavu. Ale třeba ještě dostane časem více prostoru...

Proč říkám časem? Vypadá to, alespoň co jsem tak postřehla, že Vražedné úmysly jsou první knihou z nové série, Arliss Cutter. To bych byla opravdu ráda, poslední dobou mám pocit, že jsem všechny dobré detektivky už přečetla, všechny krimi série znám... A jestli začne nějaká nová, bude to super! Zároveň věřím, že se Cutter rozjede, a tahle nová série bude stát opravdu za to!

Jsem ráda, že se mi kniha Vražedné úmysly dostala do ruky. Čekala jsem možná něco víc, kniha měla svá hluchá místa, která jsem musela přetrpět. Ale myslím si, že je to slibný začátek série, a jsem rozhodně zvědavá, jak vše bude pokračovat a doufám že mi další díl neuteče. A taky, že se ho dočkáme co nejdříve! Pokud tedy sháníte zajímavý začátek krimi série, tohle je moje doporučení!

8/10

Za knihu Vražedné úmysly moc děkuji nakladatelství Grada!