Recenze: Přízraky domu Carrowů

The Carrow Haunt
Autor: Darcy Coates
Překlad: Vendula Šumanová
Vydáno: Fobos, 2020
Počet stran: 296

Remy pracuje jako průvodkyně v Carrow, nejstrašidelnějším domě ve státě. Po jedné z prohlídek jí jeden z účastníků sdělí, že by rád v domě spolu s dalšími nadšenci zorganizoval dvoutýdenní pobyt. Remy souhlasí a doufá, že během něj spatří některé z nadpřirozených jevů, které místo proslavily. Sejde se osmičlenná skupina a zpočátku se zdá, že se naplní jejich očekávání, se kterými do Carrow přijeli. Potom ale začne bouřka, odřízne je od okolního světa a začnou se dít podivné věci. Dveře se samy otvírají. Seance se začnou zvrtávat. Tapetou prosakuje červená tekutina. Náměsíčné médium se v noci potuluje chodbami… Když jeden z hostů za podivných okolností zemře, Remy je donucena uvažovat o možnosti, že duch původního majitele domu, zvrácený sériový vrah, stále bloudí jeho chodbami. Jenže už je příliš pozdě na to snažit se utéct.

Konečně! Dostala jsem se ke knize, která mi v poličce ležela tak dlouho! Léto bylo náročné, a myslím, že jsem se zastavila a v klidu se začetla tak v polovině září. Ale nedá se nic dělat, mám doma tolik knih ke čtení, že nevím, do které se pustit dřív. Dlouho jsem pokukovala po Přízraku domu Carrowů a konečně jsem se k němu dostala. Četla jsem předchozí dva díly, a hrozně se mi líbily. Doufala jsem, že ani tenhle nebude zklamáním...

Je podzim, venku je nevlídně, a upřímně, existuje snad lepší počasí na čtení? Jen nevím, jestli byl správnou volbou úplně horor, ještě ke všemu takový horor jako je Přízraky domu Carrowů... Ale nebudu předbíhat! Důležité je říci, že obálky knih, jak předchozích dvou dílů, tohoto, i následující knihy k sobě. Mají na sobě vždy dvě barvy, černou a v tomto případě svítivě zelenou. Samozřejmostí jsou i pevné desky s přebalem, díky kterým jsem mohla bezstarostí tahat po cestě do práce.

Co se mi na knize líbí je, že má krátké kapitoly. Jsem fanynka krátkých kapitol, nebaví mě číst zdlouhavé popisy. I proto jsem si celou sérii hrozně oblíbila. Přízraky domu Carrowů nemá ani tři sta stran, a rozdělení na čtyřicet pět kapitol je prostě geniální. Každá kapitola je nějak pojmenovaná, slovem nebo souslovím, které daný úsek vystihuje. Vše zakončuje epilog, který popisuje setkání postav po jednom roce.

Pokud milujete duchařské příběhy, strašidelné domy, záhady, tohle je něco pro Vás. Skupinka sedmi lidí se vydává do strašidelného domu, aby odhalila jeho tajemství. Swamozřejmě, jak už to tak bývá, každý má nějaký svůj motiv,  o kterém ale nikomu neřekl. Díky tomu každá postava vyzařuje auru tajemství a Vám nezbývá nic jiného než číst jako o život, abyste záhadě přišly na kloub. Darcy Coates má neuvěřitelný cit pro vyprávění a zanechává své čtenáře v úžasném napětí až do posledních stránek.

Postav tu máme několik. Hlavní je Remy, průvodkyně po domě, která o něm ví skoro všechno. Nebojí se a chce se o domě dozvědět ještě víc. Mark, který uspořádá celý ten podivný sraz. Právě na něm jsou nejvíce patrná tajemství.. Marjorie, nadané médium, které mě štvalo svým arogantním chováním. Bernard, o kterém vlastně do teď nevím co si myslet, starající se o Marjorie. Taj, nadšenec do techniky a snažící se stále něco zachytit. Pierse, aktivní důchodce, který chce ještě něco zažít a dokázet vnoučatům, že není tak nudný jak se zdá. April, majitelka domu, posedlá záhadami a duchy, a nakonec Lucille, která je prostě jen rozmazlená.

Nemůžu si pomoci, ale ani jeden z předchozích dvou dílů mě nevyděsil místy tolik jako právě kniha Přízraky domu Carrowů. Měla jsem momenty kdy jsem nadskočila jen ze zvuku zavřených dveří, otevřeného okna, větru za oknem. Při sebemenším náznaku něčeho neobvyklého už jsem měla husí kůži. Ještě jsem nezažila, že by mě kniha takhle vyděsila.

Pokud máte rádi horory, určitě si nenechte tuhle knížku utéct. Jestli jste nečetli předchozí knihy od této autorky, napravte to, je jedno jaký budete číst jako první, knihy na sebe nijak nenavazují. Darcy Coates má živý styl vyprávění, plný zvratů a nečekaných překvapení. Pořád jsem si říkala, čím mě autorka může ještě překvapit, ale vždy se něco našlo!

10/10

Za knihu Přízraky domu Carrowů moc děkuji Knihám Dobrovský!