Recenze: Nespasitelní (Manifest bludu #1)

Orig název: Beyond Redemption
Autor: Michael R. Fletcher
Překlad: Zdeněk Milata
Vydáno: Fantom Print, 2020
Počet stran: 416

Víra utváří realitu. Ví to velekněz Konig Furimmer i každý, kdo někdy přišel do styku s Geisteskranken – šílenci, kteří svým bludům věří natolik, že se stávají skutečností, zatímco se pravda s pláčem krčí v koutě. Věřte dost silně, že jste nejmocnější bojovník, a budete neporazitelní. Věřte, že vaše odrazy mohou ze svého zrcadla cestovat i do těch ostatních, a budete mít špehy po celém světě. Věřte, že se dokážete proměnit v medvěda…

V květnu, když už se začala situace okolo Covidu uklidňovat, se rozjely i některé spolupráce. Proto jsem se s radostí vrhla do novinky od nakladatelství Fantom Print, o které bude dnešní recenze. Kniha Nespasitelní mě zaujala svou obálkou, ale především anotací. Kniha pro mě byla skvělým návratem k fantasy, drsnému a nepředvídatelnému... samozřejmě s originálním nápadem. A něco mi říkalo, že přesně taková tahle novinka bude.

Na první pohled je kniha typickou, pro svůj žánr. V pozadí můžeme vidět prostředí, ve kterém se děj odehrává, špinavá neutěšená vesnice.  A v popředí? Postavy, na které se můžete při čtení těšit. Jsou dokonce vidět i bludy, kterých je kniha plná a tvoří tak podstatnou část. Líbí se mi, že má kniha pevný obal s přebalem. Děj o více než čtyři sta stránkách si to rozhodně zaslouží, a nemusíte se bát, že hřbet zlomíte (jako se mi to často nechtěně stává u paperbacků).

Kniha Nespasitelní začíná prologem, a pak pokračuje skrz čtyřicet šest kapitol. Některé jsou delší, jiné kratší, ale hlavní je pro mě přímá řeč, které je tu opravdu dost, a kniha tak krásně utíká. Jediným problémem pro mě byla jména a názvy. Autor hodně vychází z němčiny, a chytnout se byl neskutečný boj, pro někoho, kdo se německy nikdy neučil... jako jsem já. Proto jsem se několikrát zasekla a dumala, o koho to vlastně jde. V tomhle mi velmi pomáhal slovníček a rejstřík na konci knihy.

Příběh knihy se odehrává ve dvou prostorech. Prvním je Konig, vládce říše, který má jediný cíl - stvořit boha. K tomuto účelu si najde nadějného chlapce jménem Morgen. Ten je vychováván v ústraní, a čeká na vhodný moment pro svou proměnu v boha. O tomto plánu se ale doslechnou tři zločinci a za vidinou božstva na své straně se o Morgena začnou přetahovat. To je ta druhá strana.

Knihu Nespasitelní jsem nečetla nijak dlouho, ale dala mi neskutečně zabrat co se týká jazykové stránky. Neumím německy, nikdy jsem se němčinu neučila a popravdě... ani se mi ten jazyk nelíbí. Ale strašně moc jsem si chtěla přečíst dobrou fantasy, a tak jsem se kousla. Stálo mě to hodně nervů, ale stálo to za to!

Jsem strašně ráda, že ta šílená situace skončila, a my se vracíme do normálu. Pocítila jsem to v mnoha směrech a jedním z nich byly i spolupráce. Proto si teď neskutečně vážím každé knihy, která se mi dostane do ruky a já si ji mohu přečíst. Nespasitelní jsou pouze prvním dílem ze série Manifest bludu, a já už teď jsem zvědavá, jak celý příběh bude pokračovat a jakým směrem se vše bude vyvíjet... Jen ty jména!

8/10

Za knihu Nespasitelní moc děkuji nakladatelství Fantom Print!