Recenze: Kouzelný ostrov

Orig. situace: Enchanted August
Autor: Brenda Bowen
Překlad: Monika Kittová
Počet stran: 280

Jednoho pochmurného jarního dne si Lottie a Rose všimnou na nástěnce v mateřské škole v Brooklynu inzerátu:Hopewellská chata, Little Lost Island, Maine.
Stará hezká chata k pronajmutí na malém ostrově.
Obě by si potřebovaly odpočinout – Lottie od panovačného manžela a Rose od svých zlobivých dvojčat – a dobít baterky. Nabídka jim nedá spát, a tak přestože si to nemůžou dovolit, na ostrov nakonec v létě vyrazí. Jsou uchváceny svěžím vzduchem, nádhernými výhledy, vidinou dlouhých bezstarostných dnů i představou humrů, kukuřice a koktejlů, které budou podávat na verandě. Na celý měsíc tak hodí skutečný život a všechny problémy za hlavu a na idylickém ostrově se postupně začnou otevírat: jak samy sobě, tak možnostem života, zcela odlišným od těch, které dosud poznaly. Je změna opravdu tak těžká?

Léto je pro mě dobou, kdy jsem hlavně na dětských táborech, a jestli mám volný třeba týden, tak je to zázrak. Ten většinou trávím doháněním spánkového deficitu, který mám momentálně obrovský. Zároveň je léto ale pro mě i dobou, kdy si s radostí přečtu nějakou tu romantickou knížku. Jako již poněkolikáté mi vyšlo vstříc nakladatelství Grada, které mi poslalo nabídku titulů k recenzi. Opět bylo z čeho vybírat! Dnešní recenze bude o novince, Kouzelný ostrov, která se k létu hodí.

Když jsem se poprvé podívala na obálku, hned ve mně vyvolala chuť jet někam na dovolenou, prostě kamkoli a užít si léto. Je krásná, letní a optimistická. Perfektně se hodí pro letní čtení a taky k příběhu, který Kouzelný ostrov nabízí. Jsem ráda, že má kniha pevnou vazbu, a já jsem jí vlastně skoro celý červenec mohla tahat na cestách, na tábory... všude kde se dalo, a kde jsem mohla číst.

Kniha je rozdělena na čtyři větší celky, které se následně dělí na samotné kapitoly, kterých tu najdete třicet jedna. Převažovaly spíše kratší kapitoly, ale je to romantika, a to znamená i spoustu přímé řeči. O tu tu opravdu nebyla nouze, a i díky tomu mi čtení velmi rychle utíkalo. Věřím tomu, že kdybych nemusela při čtení hlídat děti, praxovat a ještě zvládnout dovolenou, přečetla bych ji za chviličku.

Postav tu není málo. Ale autorce se musí nechat, že žádná neměla ubraný prostor. Na chat se společně vydají Caroline, Lottie, Rose a Beverly, a všichni mají naprosto skvěle zpracované představení, život, vlastní osobní problém, kvůli kterému se na celý srpen odstřihnou od rodin. Zírala jsem nad tím, jak autorka zachytila vývoj postav, jejich znatelné zlepšení, co se týká psychického stavu. Žádná z postav mi nevadila, každá měla své kouzlo, a proto ve vybírání oblíbence jsem marná.

Občas neuškodí si přečíst knihu, která je jednodušší. Romantický příběh, který se může stát námětem leda tak k filmu. Ale tahle kniha měla v sobě něco jiného. U Kouzelného ostrova věřím, že by se takový příběh klidně mohl odehrát. Že existuje místo, které své obyvatele okouzlí natolik, že zahodí stranou své problémy a vidí věci růžověji. Každý takové místo máme, kam se rádi vracíme, odkud je nám líto odjet.

Kouzelný ostrov je ideální čtení na prázdniny. Je to jedna z mála knih, u kterých si nedokážu představit, že bych jí četla jindy, než v létě. Celou dobu čtení na mě dýchalo léto, moře a klid. Po přečtení se mě zmocnil klid, a já zatoužila být na místě, které na mě má stejný vliv jako Hoppewellská chata na Lottie, Rose, Caroline a Beverlyho. Pokud tedy hledáte ještě něco ke čtení na zbytek léta... tahle knížka by se Vám mohla líbit!

8/10

Za knihu Kouzelný ostrov moc děkuji nakladatelství Grada!