Recenze: Hledaní (Strážci galaxie - Noví strážci #2)

Ilustrace: Valerio Schiti
Překlad: Ĺudovít Plata
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 136

PETER QUILL SE VRACÍ DO TÝMU!
Co to ale znamená pro Kitty Prydeovou?

Je marvelovský vesmír dost veliký pro dva Star-Lordy? To zjistíte, když se Strážci rozhodnou postavit na odpor novému galaktickému řádu. Thingovi se možná stýská po některých pozemských věcech, ale uznává, že i pobyt ve vesmíru má své výhody. Dá se v něm například útočit pádem z oběžné dráhy! Venom a Groot mají zase plné spáry a větve boje se skrully – a všichni víme, že když Bendis píše o skrullech, nevzejde z toho nic dobrého! Dva nejnebezpečnější válečníci galaxie, Gamora a Drax, pro změnu přenesou boj na území Badoonů. A čeká nás dramatický návrat jedné postavy! Strážci jsou sice hledaní po celé galaxii, ale stráží pořád stejně úspěšně!

Poslední nepřečtený komiks, který jsem měla doma, byla novinka Hledaní. Z komiksy to mám tak, že hned, když si ke mně najdou cestu, musím je přečíst. Proto v mé knihovně není žádný nepřečtený komiks, ale pravda zas je, že jich tolik nemám... Ale díky spolupráci s Nakladatelství Crew se moje sbírka pomaličku rozšiřuje, a já jsem za to neskutečně ráda! Od začátku roku jsem je zařadila do své čtecí rutiny a zapadly hned. Nechápu, jak jsem je mohla po dlouhou dobu opomíjet.

Dnešní recenze bude o novince Hledaní, ve které nejdete své oblíbence ze Strážců galaxie. Já mám ke Strážcům galaxie takový zvláštní vztah. Dlouhou dobu jsem si je do Marvelu vůbec nezařazovala, ani jsem neviděla filmy. A to i přesto, že je všichni strašně chválili. Vlastně ani nevím, kdy jsem se donutila a podívala se na filmy. Nejdřív jsem se trochu nudila, ale potom jsem přišla na chuť strážcovskému humoru, zamilovala jsem si soundtrack.... A už mi do Marvelu krásně zapadli!

Tenhle díl je v sérii druhý. První díl jsem četla opravdu před hrozně dlouhou dobou, a abych se přiznala, moc jsem si ho nepamatovala. To jsem trošičku prokaučovala, ale nevadí. Proč? Protože na nějaké srovnávání jsem neměla ani myšlenky. Od první stránky vlítnete do akce, která probíhá na několika frontách. Díky tomu jsem neměla šanci komiks ani odložit, prostě jsem četla a četla.

Obálka má měkké desky, a samozřejmě je lesklá, jako je tomu tak i u dalších komiksů od Crew. Motiv na obálce není nijak charakteristický pro tento díl. Ale můžete na něm objevit všechny postavy strážců, které v knize vystupují. Přiznám se, že některé pro mě byly novinkou, ale rychle jsem se v ději zoorientovala. Kniha se skládá z pěti komiksových sešitů, a během čtení můžete narazit na různé náčrtky a obálky.

Mojí nejoblíbenější postavou ze strážců je bezesporu Peter Quill. Zbožňuji jeho charakter, a zároveň i průšvihářství, díky kterému se strašně často dostává do malérů. Tím jsou strážci charakterističtí. Nastane problém a oni se z něj snaží nějak dostat. Díky tomu vznikají různé komické situace, které nesmějí chybět ani v tomto komiksu.

Strážci Galaxie mi neskutečně přirostli k srdci. Takhle zpětně vůbec nechápu, jak jsem si je do celého Marvelovského světa nedokázala zařadit. Jsem proto strašně vděčná Nakladatelství Crew za to, že jsem se do tohohle chaotického světa mohla vrátit a prožít další dobrodružství. Tenhle komiks bych doporučila každému, kdo miluje Marvel, propracované komiksy a samozřejmě Strážce galaxie!

10/10

Za komiks Hledaní moc děkuji Nakladatelství Crew!