Recenze: Harleen

Překlad: Martin D. Antonín
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 200

"Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.“
„Na té cestě jsem potkala bledého muže,“
„A on se na mě usmál…“

Doktorka Harleen Quinzelová, nadaná mladá psychiatrička, je na stopě léku, který by zbavil Gotham šílenství, a v úsilí o záchranu města před jím samotným neváhá sáhnout po drastickém řešení. Sledujte zrod legendární superpadoušky ve strhující nové verzi příběhu zvrácené a tragické lásky mezi Harley Quinn a Jokerem, kterou vám předkládá proslulý vypravěč Stjepan Šejić.

V polovině června mi dorazil neskutečně očekávaný balíček od Nakladatelství Crew. Díky této spolupráci jsem se znovu stala závislákem na komiksech, a pokaždé když mi má takový balíček dorazit, nemůžu se dočkat. Tentokrát se mé nadšení ještě zvýšilo tím, že jsem očekávala přímo superhrdinský balíček. Dva Marvelovské a jedna DC pecka, o které bude dnešní recenzi.

Stoprocentně jste na sociálních sítích zaznamenali komiks Harleen. V době, kdy kniha vyšla jsem na ní narážela na každém rohu. Bohužel, když mi přišla, připravovala jsem se na zkoušku z filozofie, a začínala praxi. Přiznám se, že jsem dokázala odolat dva dny. Přišla jsem z praxe, do zkoušky mi zbývala hodina, a tak jsem si pro klid přečetla několik stran. Pak jsem úspěšně test vyplnila a pustila se do zbytku knihy.

Při prvním pohledu jsem z knihy byla nadšená, ale když se mi dostala do ruky, nechápala jsem. Je neskutečně krásná! Obálka je dvojitá, vrchním přebalem prosvítá motiv desek, a dohromady dávají kresbu Harley Queen, před a potom co potkala Jokera. Na jedné straně konzervativní doktorka, na druhé drsná královna gothajského podsvětí… Tady jsou oba charaktery krásně vidět. Kniha má navíc velký formát, který krásně zapadá ke komiksu Batman: Zatracení (recenze TADY).

Jsem spíše fanoušek MARVELU, ale k DC se snažím propracovat a doplnit si mezery. Z DC právě Batman a Joker jsou postavy, které mám nejradši. Nevím proč, ale prostě to tak mám. Zbožňuji jejich neustálé soupeření. Mám stejně tak ráda i milostný vztah Harley a Jokera. Právě proto jsem se do knihy chtěla pustit, a už po rychlém prolistování mi bylo jasné, že dostanu to, co jsem čekala.

Harley vnímám jako neskutečnou postavu, o které se chci dozvědět víc. V tomto komiksu se čtenářům nejdříve představuje jako taková šedá myš. Doktorka, která je naplno oddaná své práci, které osobní život nic neříká. Tedy až do doby, než potká Jokera. V ten moment otočí o sto osmdesát stupňů a my můžeme být svědkem té neskutečné proměny. Hltala jsem každou stránku a nemohla se dočkat, až zjistím, jak celý příběh skončí.

Děj příběhu je plynulý, akční a žene čtenáře dopředu. Od knihy vůbec nešlo se odtrhnout, i ten zápočtový test jsem odklikala co nejdříve, abych se ke čtení mohla vrátit. Dalším prvkem, které ale komiks dělají jedinečným, jsou bez pochyby ilustrace. Nejednou se mi stalo, že jsem se nad nějakou stránkou zastavila a prohlížela si detaily. Nejkrásnější jsou ty celostránkové, které jsou neskutečně propracované.

Harleen byla trefa do černého. Neskutečně čtivý komiks o tom, jak vznikla láska mezi Harley a Jokerem, s překrásnými ilustracemi. Pokud jste fanoušky DC, rozhodně Vám tahle pecka nesmí chybět doma! Tahle knížka, nejen obsahově, bude patřit k těm nejhezčím ve vaší knihovně. U mě to tak rozhodně je!

10/10

Za komiks Harleen moc děkuji Nakladatelství Crew!