Recenze: Poutník z Mohameda - Alláhův hněv (Audiokniha)

Autor: František Kotleta
Interpret: Martin Zahálka
Vydáno: Audiotéka
Délka: 19 hodin 43 minut

Bože, ochraňuj nás před těmi, kdo v tebe věří!
Vítejte ve světě Františka Kotlety, kde mír mezi křesťanskými a muslimskými planetami je křehký jako srdce nezletilé alcorské prostitutky.

Vesmír, ve kterém se lidé uchýlili k fanatickému vyznávání největších náboženství, nabízí spoustu skvělých obchodních příležitostí. Zvlášť když se živíte pašováním zakázaného alkoholu a pornografie. A Daniel Kalandra je v tom zatraceně dobrý. Možná až moc, protože když se sbírají šiky k nové válce, chtějí ho mít vlivní lidé na své straně. A ne neberou jako odpověď.

Dnešní recenze bude trochu jiná, než všechny ostatní, které jsem kdy napsala. Na začátku května se mi totiž ozvala Audiotéka s nabídkou spolupráce. Byla jsem velmi mile překvapena a nadšená, samozřejmě jsem nemohla jinak, než souhlasit. Audioknihy sem tam poslouchám, ale stále u mě převažují klasické tištěné knihy. Proto jsem ráda, že se mi touto cestou naskytla možnost, dát jim ve své čtecí rutině větší prostor. Jako první jsem si k recenzi vybrala titul Poutník z Mohameda - Alláhův hněv.

Zařadit audioknihu do čtecí rutiny bylo snadné. Na klasické knihy mám vyhrazený denně nějaký čas, abych vše pohodlně stihla. Poutníka z Mohameda jsem si pouštěla po částech, když jsem uklízela, šla na procházku,vařila... Strašně rychle jsem si zvykla na takové zpestření domácích prací. Dříve, když jsem každý den jezdila do Prahy, mě audiokniha většinou doprovázala v metru nebo autobusu. Stejně jako tehdy, i teď jsem si na poslech vytvořila návyk.

Jako první knihu k recenzi jsem si vybrala novinku Poutník z Mohameda - Alláhův hněv. Několik lidí mi knihy od Františka Kotlety doporučovalo, ale bohužel jsem se k nim nikdy nedostala. Právě to bylo hlavním faktorem při výběru knihy. Byla jsem překvapená z vysokého hodnocení knihy, a o to víc jsem se těšila až se do ní pustím a udělám si vlastní názor.

Už po první půl hodině bylo těžké přestat poslouchat. Příběh je akční a nepředvídatelný, hlavní postava mě neskutečně rychle vtáhla do svého mezigalaktického dobrodružství. Samozřejmě, spoustu detailů jsem pochytávala po celou dobu poslechu, ale nakonec vše zapadlo dohromady, jako puzzle. František Kotleta se nebojí drsných scén, vulgarismů a pořádně zamotaných zápletek. Z těch se vždycky jako zázrakem dokázal dostat.

Lví podíl za tak skvělou audioknihu má i interpret, Martin Zahálka. Jeho hlas mi ke knize okamžitě sedl. Jeho přednes se skvěle poslouchá a hlavně, nenudí. Neskutečně mě bavila místa, kdy se v dialozích střídali jak mužské, tak ženské postavy, a s nimi se měnila i výška hlasu. Beru správnou interpretaci jako základ audioknihy, a tady se to rozhodně podařilo.

Po doposlechnutí poslední části jsem si nechala trochu času na rozmyšlenou, aby mi kniha "dozněla". Naprosto chápu, proč si Poutník z Mohameda zasloužil tak pozitivní ohlasy a hodnocení, není se čemu divit, byla to neskutečná jízda. Jsem ráda, že jsem měla tak šťastnou ruku při výběru a zároveň, že mi sedl i Kotletův styl. Toho jsem  se trochu bála. Moje hodnocení bude také pozitivní, protože si to audiokniha zaslouží. Už teď vím, že to nebude moje poslední kniha od tohoto autora.

10/10