Recenze: Poslední dny magie (Doctor Strange #2)

Orig. název: The Last Days of Magic
Autor: Aaron Bachalo
Ilustrace: Chris Bachalo, Mike Deodato Jr., Jorge Fornés, Kev Walker, Kevin Nowlan, Leonardo Romero, Danilo Beyruth, Mike Perkins
Překlad: Kateřina Tichá
Vydáno: Crew, 2018
Počet stran: 168

Je tu začátek nového epického dobrodružství. Přicházejí Emperikulové, kteří si dali za cíl vyhladit veškerou magii ve vesmíru. Jejich novým cílem je Země a jejich hlavním protivníkem Doctor Strange. Nastává souboj, po kterém už nebude marvelovský vesmír stejný jako dřív.

Dlouho jsem přemýšlela, do jaké marvelovské komiksové série se pustit jako první. Většinou jsem se dostala ke komiksům ze světa DC, což je zvláštní, protože mám radši Marvel. Četla jsem jeden komiks s Deadpoolem, ale pak se mi stále častěji začal připomínat Doctor Strange. K tomuhle superhrdinovi mám zvláštní vztah. Na film jsem se strašně těšila, ale viděla jsem ho téměř až rok po jeho premiéře. Podobně to bylo i s komiksy, několikrát jsem na ně narazila, ale k jejich přečtení jsem se nedostala, až teď.

První díl byl trošku chaotický, ale nevzdala jsem to a rozhodla se pokračovat ke druhému dílu. Říkala jsem si, že je to takový rozjezd k parádní sérii, a zatím to vypadá, že jsem měla pravdu. O postupu v příběhu svědčí už jen obálka druhého dílu. Temnější než ta první, neskutečně detailní a vyvedená v parádních barevných odstínech. Ve srovnání s prvním dílem se mi obálka dvojky rozhodně líbí více, a zdá se mi, že se i více hodí k obsahu dílu a charakteru Doctora Strange.

Celý komiksový sešit je v měkkých deskách, a je složen z pěti komiksů. Ty na sebe navazují a stejně tak na sebe plynule navazuje konec předchozího dílu a začátek tohoto. Jak jsem se už zmínila, předchozí díl byl spíše seznamovací, pár témat se naťuklo, ale nebyla rozvinuta, místy jsem byla ztracená. Od začátku druhého dílu Doctora Strange jsem se ale začetla, a děj mi nepřipadal ani chaotický, ani zbytečně tajemný. Načaté věci byly rozvinuty (třeba zákaz sklepa) a začaly dávat smysl. Při čtení nesmí klasicky chybět ani variantní obálky, které si můžete v průběhu knihy prohlédnout.

Doctor Strange je zajímavá postava Marvelu. Nevím proč, ale je to charakter, který mi mezi ty hrdiny, jako je Kapitán Amerika, Iron Man, Hulk nebo Thor nezapadá. Je tajemný, má vlastní smysl pro humor, který je znát hlavně v komiksech, a pořád mám pocit, že jeho moc má rezervy. Ale i tak, nebylo by to bez něj ono. Přeci jen je to čaroděj, a proto je magie nejdůležitější energie, kterou čerpá. Není divu, že když v tomto díle dojde na zničení magie, je bezmocný. Ale další rys jeho charakteru se musí ocenit - je tvrdohlavý a jen tak se nevzdá. Bojuje do poslední chvíle, a to je vlastnost, díky které jsem si ho nesmírně oblíbila.

V tomhle díle vystupuje obrovské množství postav. Je zpátky knihovnice Zelda z předchozího dílu a Wong, parťák Strange. Do mise pro záchranu magie se zapojí ale i další známe postavy, jako třeba Scarlet Witch, Doctor Voodoo a další. Postupně se s nimi vracíme do minulosti, abychom se s nimi lépe seznámili a pochopili jejich jednání. Je to příjemná změna, která čtenáře více dostává do Marvel světa a nevědomky představuje další hrdiny.

První díl byl dobrý, ale se druhým se nedá vůbec srovnávat. Dvojka je lepší v tolika ohledech - vzhled obálky, dějová linka, postavy, souvislosti... Je doslova napěchovaná akcí a napětím, a i když zmizela magie, postavy se nevzdávají a proti Empirikulu, které zastupuje stranu záporáka, využívá všechny zbraně. Nemám tušení, jak celý příběh bude pokračovat... ale rozhodně si to nenechám ujít!

10/10