Recenze: Vlk! (Grimm City #1)

Orig. název: Wilk!
Autor: Jakub Ćwiek
Překlad: Robert Pilch
Vydáno: Argo, 2020
Počet stran: 328

Město Grimm – ponurá, oblaky mastné černoty zahalená metropole je místem, kde je spravedlnost stejně vzácná, jako bezmračná obloha. Vystavěná na těle obra, živená jeho smolnatou krví a úlomky uhelného srdce dlouho žila v dávno ustanoveném řádu. Až doteď. Na zločineckou scénu právě nekompromisně vstupuje Nový hráč, a policejní důstojník Wolf je brutálně zavražděn ve vlastním bytě. Mají tato fakta spojitost? A červený plášť s kapucí, viděný u hlavní podezřelé z vraždy, činí z případu zločin s náboženským pozadím?

Slíbila jsem si, že nebudu rozečítat další série, ale zase mi to samozřejmě nevyšlo. Narazila jsem totiž v rámci emailu s novinkami od Kosmasu na první díl nové série Grimm City. Anotace byla slibná, obálka pobízející k temným scénářům a lákající k přečtení. Měla jsem na ní spadeno od prvního okamžiku! A teď, díky volnu, jsem se ke knize konečně dostala. A jak se mi první díl, Vlk!, líbila? O tom bude dnešní recenze.

Obálka byla opravdu jedním z faktorů, proč mě kniha zaujala. Je propracovaná a přitom se na ní objevují pouze tři barvy. Mám u knih tuhle barevnou jednoduchost ráda, v tomto případě podtrhuje ponurost fiktivního města Grimm, jeho obyvatel a zločinů. Navíc, k mé obrovské radosti, se jedná o knihu s pevnými deskami a přebalem, precizní, tak jak jsme od nakladatelství Argo zvyklí.

Kniha je rozdělena na čtrnáct kapitol. Jsou spíše delší, a proto je místy autor rozdělil na kratší úseky, které jsou odlišeny hvězdičkou. Já patřím ke čtenářům, co musí dočíst kapitolu, a pak od knihy odejdou, takže tenhle prvek mě nutil číst dál a dál. Co se čtivosti týče, tady to bylo trochu slabší. Jedná se o první díl, autor nás zasvěcuje do svého fiktivního světa a děj je místy popisný, skoro bych řekla, že i zbytečně rozvleklý.

Autor do knihy zařadil mnoho postav. Možná až zbytečně velké množství, místy jsem se mezi nimi totálně ztrácela. Vlastně až ke konci jsem si uvědomila, do které části skládačky jaká postava pasuje. Nejvíce jsem si ale oblíbila Alfieho, hlavní postavu. Je to samozřejmě tím, že je mu v knize věnován největší prostor a já o jeho charakteru nepochybovala. Je to dobrý hlavní hrdina, sem tam vtípek, umí se hodit ale i na vážnou notu, nebojí se jít do akce.

Protože je to první díl série, nevzdávám to, a rozhodně chci vědět, jak to bude pokračovat. Polský autor si pro nás připravil město se zajímavým osudem a jsem zvědavá, co dalšího nám v další knize předvede. Nemůžu si pomoct, ale ze začátku mi Grimm City připomínalo Gotham, a po chvíli jsem si knihu i s obálkou přiřadila k Sin City od Tarantina.

Měla jsem místy problém se v knize zorientovat. Velké množství postav, pořád se něco dělo, lehce jsem ztratila přehled. To se zlepšilo zhruba v polovině knihy, a celý děj nabral nový a rychlejší spád. Myslím si, že celý příběh má co nabídnout, a věřím, že to zjistíme hned v dalším pokračování. Knihu Vlk! beru jako takovou ochutnávku toho, co přijde.

7/10

Za knihu Vlk! k recenzi moc děkuji Kosmasu!