Recenze: Jeden rok v životě včely

Orig. název: Ein Jahr mit den Bienen
Autor: David Gerstmeier, Hannah Götte, Tobias Miltenberger
Překlad: Barbora Špundová
Vydáno: Kazda, 2020
Počet stran: 72

Nahlédni s námi do včelího úlu! Budeme pozorovat pilné včelky zblízka a zjistíme, co vše se v úlu děje. Každá jednotlivá včelka má totiž svůj důležitý úkol: od výchovy nováčků přes stavbu plástů až po sběr nektaru a pylu. Dále se také dozvíme, jak se včelaři o svá včelstva starají, aby se jim dobře dařilo a byla zdravá.

V polovině března, když už přišla všechna ta opatření, mi dorazil balíček z nakladatelství Kazda. Jedná se o vcelku nové nakladatelství. Z jeho tvorby se ke mně dostalo několik knih, hlavně romány. Tentokrát jsem ale sáhla po trochu jiném druhy četby. Jedná se o dvě knihy typu encyklopedií, a v dnešní recenzi Vám představím první z nich, Jeden rok v životě včely.

Pamatuji si, jak jsem knihu zahlédla poprvé. Bylo to u někoho na instagramu, a říkala jsem si, jak asi vypadá uvnitř. Za nějakou dobu mi přišel informační email s knižními novinkami z nakladatelství Kazda, a mezi nabízenými tituly byl právě i Jeden rok v životě včely. Chvíli jsem váhala, ale nakonec jsem se rozhodla. O několik dní později už mi kniha dorazila a já se konečně teď dostala k jejímu přečtení.

Kniha má krásnou jednoduchou obálku, která jasně odpovídá tématu. Není to žádná bichle, ale i tak má pevné desky, což je super. Celá kniha je laděna ve žlutých tónech, a je to to správné jarní čtení. Krásně sluníčková. Co se mi na knize moc líbí je obrovské množství fotografií, které obsahuje. Jsou to fotky jak detailní, tak i z dálky. Sem tam místa doplňují i roztomilé kresby.

Kniha Jeden rok v životě v čely je rozdělena na čtyři hlavní části: Úvod, Svět včel, Včelí rok, Včely a lidé. Tyto části se pak dělí na kratší úseky. V bublinách jsou navíc přidány různé zajímavosti, sem tam nějaký ten tip na aktivitu, a dokonce nechybí ani pár receptů. Vše je popsáno srozumitelně, všechny postupy, ale dokonce i barevné fotografie. Při vytváření knihy se nijak s ničím nešetřilo a je na ní znát obrovský díl práce.

Po přečtení bych řekla, že kniha je ideální pro děti na základní škole, které se chtějí věnovat biologii, nebo přímo včelám. Už jen způsob, jakým je kniha napsaná o tomto určení napovídá. Myslím si, že pro děti je to ideální kniha, je plná obrázků, zajímavostí a snaží se podnítit samotnou aktivitu dítěte, všelijakými způsoby.

Byla jsem na knihu moc zvědavá a má očekávání se splnila. Neskutečně krásné provedení, úžasné detailní fotografie, jasné vysvětlování, nijak těžká slovní spojení. Rozhodně obrovské doporučení pro děti, které se zajímají o přírodu! Myslím si, že by po jejím přečtení mohl přibýt nějaký nový, mladý včelař!

10/10