Recenze: Valard & vejce na draka

Autor: Jan Marvel Horn
Vydáno: Straky na vrbě, 2020
Počet stran: 458

Převážně nevážná fantasy, kořeněná přirozeně nadpřirozenými bytostmi, krví, chtíčem a halucinogeny.

Prvotina libeňského kováře, Jana M. Horna, popisuje pouť Valarda a jeho drakonického přítele, z bodu A do bodu B, zatímco vnáší do žánru humor, absurdno a moment překvapení.

Už je to dlouho, co jsem nečetla žádnou českou fantasy. Když se mi v lednu ozval Jan Marvel Horn s nabídkou své knihy k recenzi, byla jsem nadšená. Moc za knihu děkuji! Po přečtení anotace jsem měla jasno, chtěla jsem si knihu přečíst. Převládla ve mně zvědavost a o pár dní později jsem již měla knížku doma. Sice mi trvalo než jsem se k ní propracovala, ale nakonec se to podařilo, a já už po pár stránkách věděla, že jsem se trefila do černého, a nemohla se od čtení otrhnout.

Jak jsem již uvedla výše, v informacích o knize, má 458 stran. Není to žádná velká tloušťka, a zároveň to není kniha, kterou přečtete za jediný večer. Pokud tedy nepatříte mezi rychločtenáře (závist!). Valard & vejce na draka je menšího formátu, a ještě k tomu je to paperback. Z těch já mám respekt, ale díky menšímu formátu jsem jí nijak neponičila, všude se vešla.

Valard & vejce na draka je rozdělena na kratší úseky. To jsem neskutečně ocenila, díky tomu se mi kniha četla sama. Navíc, v knize je obrovské množství ilustrací přiložených tak, aby seděly k ději. Některé jsou na celou stránku, jiné jsou menší a plní tak dekorační úlohu v knize. Čtivosti dost prospělo i velké množství přímé řeči, která mě bavila a moc jsem se u ní nasmála.

Hlavní dvě postavy se jmenují Valard a Damián. Valard je obávaný rytíř, kterého zná každý. Je statečný, jen tak z ničeho nevycouvá a miluje dobrodružství. Ale nebyl by to on, kdyby neměl za nejlepšího kamaráda Damiána. Damián je napůl člověk a napůl drak, díky tomu nastává spousta vtipných ale i svízelných situací. A k tomu všemu se přidá jedna roztomilá dračí slečna, která našim dvěma hlavním hrdinům pořádně zamotá hlavu.

Jedná se o humoristickou fantasy. S knihami s vtipem je vždy potíž. Nevíte, jestli Vám humor bude sedět, jestli nebude vtipnost přehnaná... A tak dále. Každý máme jiný druh humoru. Takže jsem měla samozřejmě trochu obavy, jestli budu s autorem na jedné vlně. Naštěstí, už po prvních několika stranách jsem si byla jistá, že jsem na stejné vlně.

Jsem moc ráda, že jsem se k této knize dostala. Je to jedna z knih, která mě donutila znovu začít věřit českým autorům. Valard & vejce na draka byla parádní kniha, u které jsem se zasmála. Padaly v ní neskutečné hlášky, a vyvstávaly šílené situace, které by mě v životě ani nenapadly. Boží knížka, kterou mohu jen doporučit!

10/10