Recenze: Užvaněný milionář (Deadpool #1)

Překlad: Darek Šmíd
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 124

JO, UŽVANĚNÝ ŽOLDÁK JE TEĎ NEJPOPULÁRNĚJŠÍ HRDINA NA SVĚTĚ.
TO ČUMÍŠ, SPIDEY!

JE OTRAVNÝ. JE NEBEZPEČNÝ. A PŘÍŠERNĚ SMRDÍ.
Ale veřejnost ho miluje! Bohužel, s velkou popularitou přichází nesnesitelná zodpovědnost, a tak musí Deadpool sem tam někomu pomoct. Nebudete věřit – a budete valit bulvy – s kým to dal dohromady! Jenže pak se objeví Deadpoolův napodobitel, který mu chce rozsekat život na maděru, a náš hrdina musí použít dokonalou návnadu: svou nevinnou dcerku Ellie! V tomhle komiksu najdete víc Deadpoola, než jste si kdy mohli přát!

S novými knihami roztrhl pytel! Popravdě netuším, co číst dříve, sešlo se mi teď doma tolik knih, že mám pořád co číst, a dokonce čtu i několik knížek naráz. To se mi nikdy dříve nestalo. Klasické knihy jsem se rozhodla prokládat komiksy. U těch si trochu odpočinu, vnímám spíše ilustrace, než dlouhé věty. Proto jsem strašně ráda, že se mi doma objevilo díky Nakladatelství Crew několik komiksů, a já jimi prokládám Řeky Londýna, které zrovna čtu.

Jedním z komiksů, který mi na recenzi dorazil, je o Deadpoolovi. Jedná se o novinku s názvem Užvaněný milionář. Malinko jsem nad tímto titulem váhala, Deadpool není úplně můj oblíbenec, ale přemluvila mě obálka a fakt, že komiksy čtu hlavně DC a ne Marvel, což je trošku zrada. Ale zpátky k obálce. Je krásně barevná a na první pohled mě zaujala. Samozřejmě se dokonale hodí k ulítlému Deadpoolovi, ale to nemusím zdůrazňovat.

Tento komiks spadá do období, kdy Deadpool patří k Avengers. Skládá se z pěti komiksových sešitů. Názory na Deadpoola jsou samozřejmě rozporuplné, a tak se dočkáme několika zápletek. Pro mě bylo obrovské překvapení zjevení Stevea Rogerse. Objeví se tu ještě pár známých postav, ale všechny vám prozrazovat přeci nebudu! Co se mi moc líbilo, bylo přidání alternativních obálek komiksových sešitů, které kniha obsahuje.

Abych byla upřímná, z anotace jsem nebyla nijak moudrá. Přišlo mi to jako šílený miš maš. Ale ve výsledku jsem byla příjemně překvapena, děj se rozmotal na posledních několika stránkách, a poskytl mi tak odpovědi na několik otázek. A těch jsem měla ze začátku spoustu, ale je to logické. Deadpool se stane součástí Avengers, a nemůže stíhat vše. A tak si pořídí skupinku "pomocníků", kteří mu s jeho prací pomohou. Protože je to prvníí díl, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál!

Už jen teď vám může být jasné, že tenhle komiks je parádní jízda. Nechybí klasický Deadpoolův humor, na který jsem si u filmů zvykla až po čase. Není to styl, který sedne každému, ale tady mě rozhodně bavil. Další jsou zápletky, ze kterých Deadpool musí nějakým způsobem vybruslit, a samozřejmě to musí zvládnout co nejlíp, a se svojí klasickou elegancí.

Přiznávám, že jsem byla ze začátku trochu zmatená. Najednou se vám objeví x Deadpoolů, a který je ten pravý? Vše se ale postupně vysvětluje. Komiks Užvaněný milionář se mi moc líbil, už jen po stránce povedených ilustrací, které jsou živé a nenudí. Při čtení jsem si ani neuvědomila přítomnost nějakých hluchých míst. Děj byl akční, vtipný a čtivý... za mě palec nahoru!

9/10