čtvrtek 19. března 2020

Recenze: Prokleté oči

Autor: Kateřina Maruchničová
Vydáno: MaHa, 2020
Počet stran: 104

Natálie právě opouští dětský domov, kde po tragické smrti rodičů strávila několik smutných let. Odhodlaná začít nový život sní o nádherné budoucnosti, přestože neví, co jí přinese osud. A ten pro ni má zvláštní dar v podobě magické knihy… Mladá dívka odhaluje její tajemství a současně poznává charismatického Patrika, lovce ženských srdcí s hudebním nadáním, jenž jí učaroval svýma uhrančivýma, prokletýma očima. Natálie se jím cítí velmi přitahována, zároveň však začíná pociťovat vlastní vnitřní sílu a poznává moc, jakou mají lidské myšlenky. Vnímá, že jí Patrik zvláštním způsobem krade energii, přesto však neodolá a podlehne jeho kouzlu. Poznává taje vášnivého a nespoutaného sexu, jaký dosud nikdy nezažila. Patrik je také jejím hudebním guru a Natálie díky němu pochopí, k čemu byla zrozena – má lidem rozdávat lásku a krásu prostřednictvím melodií a tónů. Avšak dřív, než se přiblíží ke splnění svého snu, musí čelit zradě a bojovat nejen o svůj život.

Jsou momenty, kdy jsem opravdu ráda za sociální sítě. Hlavně za svůj knižní bookstagram, kde se mi sem tam sám od sebe ozve autor nějaké knihy s žádostí o recenzi. Taková spolupráce je o tolik jiná než ta pravidelná s nakladatelstvím! Uvědomuji si, že člověk jde se svojí kůží na trh a snaží se svému dílku pomoci sám - setkala jsem se již s několika lidmi, kteří si prostředky na vydání knihy sháněli sami. Neskutečně si takové spolupráce vážím. Právě takhle přímo se mi ozvala Kateřina Maruchničová se svojí knihou Prokleté oči.

Musím říci, že když jsem na knihu narazila, zhypnotizovala mě obálka. Tvář je vybrána opravdu nápaditě, okamžitě mě zaujal modelův pohled. V pozadí je vidět i krk kytary, a protože taky hraju, hned mi byla kniha o něco sympatičtější. Potom už jsem byla hlavně zvědavá, anotaci jsem vlastně jenom prolétla očima, a řekla si, že by to šlo. O pár dní jsem už měla knihu doma, i s krásným věnováním od autorky :-)

Kniha vypráví o dívce Natálii, která se brzy setkává se záhadným Patrikem. Ze začátku jsem trochu nevěřila, když do toho autorka začala plést magii a kouzelnou knihu, ale pak si všechno sedlo a moc pěkně se příběh četl. Kniha začíná úvodem, ve kterém se vrháme do Natáliina dětství, konkrétně k důvodu, proč následně zůstala sama. Natálie stojí na mostě a vzpomíná. Je to důležitá část k pochopení osudu hlavní postavy. Následuje devět kapitol, a vše uzavírá epilog.

Jak jsem se již zmínila, hlavní postavou je Natálie. Neměla vlastně dětství, pamatuje si jen útržky. Vyrostla v dětském domově, a teď přišel čas postavit se na vlastní nohy. Natálie ale brzy zjišťuje, že na světle existuje magie a ona ji má ve svých rukou. Samozřejmě se objeví temná strana a v tu chvíli přichází na scénu záhadný Patrik. Chrání Natálii a je to takový ten hrdina, kterého si buď zamilujete a nebo ho nesnášíte.

Je znát, že si autorka s knihou dala práci. Já jsem měla malinko obavy, přeci jen má sto stran. Na takovém počtu se nedá moc zahrabat do detailů a postav. Ale omyl, tady se to povedlo a navíc, autorka ke knize složila i píseň, kterou v knize uvádí. A vy si ji můžete při čtení poslechnout (TADY). Navíc, v knize jsou i akordy, takže jsem si mohla písničku hned zahrát.

Kniha Prokleté oči mě příjemně překvapila. Ze začátku jsem byla přesvědčená, že jediné plus bych dala za obálku, ale nakonec se děj rozjel a bavil mě. Knihu bych doporučila náctiletým čtenářkám od patnácti výše. U čtení jsem vypnula a příjemně si odpočinula, zároveň není nijak dlouhá - za jediný večer jsem jí přečetla. Řekla bych, že by kniha mohla mít klidně o dvě stě stran více, byla by to možná taková ta popisná část, ale i tak bych si to s radostí přečetla.

8/10

Navštivte i webové stránky autorky Kateřiny Maruchničové, kde se dozvíte více o jejích dalších knihách :-)