Recenze: Jack Wolfgang

Orig. název: Jack Wolfgang
Autor: Stephen Desberg
Ilustrace: Henri Reculé
Překlad: Richard Podaný
Vydáno: Argo, 2020
Počet stran: 200

V tomhle světě se už od středověku zvířata domáhají a domohla svých práv, protože prokázala stejnou inteligenci a city jako lidé. Komiksů s antropomorfními zvířaty je hodně, ale těch, ve kterých taková zvířata nejen žijí promíšeně s lidmi, ale kde se také řeší problémy z podobného soužití plynoucí, je už mnohem méně.

Jack Wolfgang je elegantní vlk, ale co víc, je také špion – a jeho krytím je osobnost kulinárního kritika (protože v tomhle světě se samozřejmě už zvířata nejedí!, takže otázka, co jíst jiného, se stala tou hlavní). Někteří zvláštní agenti jsou prostě ještě zvláštnější než ostatní!

Komiksy se ke mně většinou dostanou od jiného nakladatelství než od Arga. Ale díky spolupráci s Kosmasem jsem měla možnost si přečíst jeden právě z produkce Arga. Za to moc děkuji! Už jen při výběru knih k recenzi mě kniha zaujala podle anotace mě, ale to jsem nečekala, jaká kniha mi přijde! Už od prvního momentu mi bylo jasné, že to bude jedna z nejhezčích knih v mé knihovně.

Čekala jsem menší knihu. Byla jsem upřímně překvapená, když na mě vykoukla kniha, přesahující rozměry klasické A4. Při čtení jsem ale byla ráda. Začetla jsem se po několika málo stranách, a byla by škoda, kdyby byl příběh autorem nějak ošizen. Jsem moc ráda, že tvůrci na knize nešetřili, a věnovali ji pevnou vazbu. To má ode mě mnoho bodů k dobru! Titulní strana je mimořádná, je dozdobena několika lesklými prvky.

Kniha Jack Wolfgang má dvě stě stran, které jsou rozděleny na tři části, na tři příběhy. Kniha mapuje dobrodružství Jacka Wolfganga, na jednu stranu gastronomického experta, ale zároveň i takového vlčího Jamese Bonda. Co mě okouzlilo kromě obálky, byla i kresba. V takovém komiksu je nutností, aby kresba byla akční a pestrá, a tady se to naštěstí povedlo. Ilustrace jsou dotažené do detailů, a mně nezbývalo nic jiného, než se nad ilustrací místy pozastavovat a obdivovat její kouzlo.

Hlavní postavou knihy je vlk Jack Wolfgang, a jak již vypovídá název knihy, všechen děj se točí okolo něj. Jack má dvojí život. Pro veřejnost je uznávaným gastronomickým odborníkem, před kterým se třese nejeden šéfkuchař. A poté, jeho temnější stránka v tomto světě, kde jsou si lidé rovni se zvířaty, je vlastně taková bondovská. Jack by mohl místy sebevědomě konkurovat Jamesi Bondovi.

Samozřejmě, i jako James Bond, se to neobejde bez romantiky. Jack Wolfgang na jedné misi potkává krásnou panteřici, do které se nerad, ale bláznivě zamilovává. Spojuje je několik věcí, především stejná profese. Jejich cesty se několikrát rozdělí, a posléze zase spojí. Tato dějová linka trochu uvolňuje akci, která je přítomná na každé stránce.

Kniha Jack Wolfgang je rozhodně jedna z nejhezčích knih, které ve své knihovně mám. To myslím nejenom po stránce podoby, ale i co se obsahu týká. Příběhy byly akční, postavy sympatické a samotné čtení byla velká radost. Jsem moc ráda, že se ke mně v rámci spolupráce dostanou i jiné, než jen "klasické" knihy!

10/10

Za knihu Jack Wolfgang moc děkuji Kosmasu!