Recenze: Batman - Zatracení

Orig. název: Batman: Damned
Autor: Brian Azzarello
Ilustrace: Lee Bermejo
Překlad: Štěpán Kopřiva
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 176

Joker je mrtvý O tom není pochyb. Jedinou záhadou zůstává, jestli mu ten jeho hubený krk konečně zlomil sám Batman, nebo jestli za tím stojí jiná gothamská zlověstná síla. Problém spočívá v tom, že Batman si na nic nevzpomíná... a čím více se noří do labyrintu tohoto případu, tím více pochybuje o všem, co se dozvídá. A kdo může být vhodnější k tomu, aby to všechno rozpletl, než... John Constantine? Háček je v tom, že i když John miluje záhady, je jedna věc, kterou má ještě radši – a to je pohrávání si s lidmi. A tak se nesourodý pár začne s Johnovou „pomocí“ hrabat v nechutných vnitřnostech Gothamu... a brzy se přiblíží šokujícímu odhalení, kdo doopravdy zavraždil Jokera.

Nakladatelství Crew je mojí srdcovou záležitostí. Komiksy jsem četla už jako malá, a teď po x letech jsem se k nim zase vrátila. A mám z toho obrovskou radost! Už strašně dlouho jsem si u čtení tak neodpočinula jako právě u komiksů. Zároveň je to sorta čtení, která mě neskutečně zajímá a já se netrpělivě těším na každý recenzní balíček, který má dorazit. A je jedno, že přijedu v pět z práce, stejně na tu poštu běžím, jen abych měla nové miláčky co nejdříve doma.

Z posledních novinek mě zaujalo několik titulů a vybrat si bylo neskutečně těžké. Nakonec jsem se rozhoupala pro tři knihy a jednou z nich byl i Batman: Zatracení. Kniha se mi zalíbila na první pohled, a samozřejmě i anotace měla obrovskou váhu. Ale když mi kniha přišla, byla jsem snad ještě nadšenější! Rovnou říkám, že je to jeden z nejhezčích komiksů, které mám doma, protože pevné desky s přebalem jsou parádně vymazlené. Desky samotné mají motiv města, ale papírový přebal s hlavou Batmana je průsvitný, takže působí zajímavě a čtenáře příjemně naladí.

Upřímně, při prvním pohledu jsem začala očekávat hodně. Kdyby příběh nebyl dobrý, proč by si zasloužil tak pěkné provedení? Po otevření jsem se začala ještě více těšit. Přestože mám radši spíše Marvel než DC, a jediné co z tohoto světa jakž takž znám je Batman, snažila jsem se k četbě dostat co nejdříve. To se mi také povedlo, komiks padl ještě ten den, co jsem si ho v balíčku vyzvedla na poště! Čtení tedy bylo napínavé, akční a hluchá místa se nenašly, vše ještě podporuje úchvatná barevná kresba.

Co se týče příběhu, zachytila jsem různé ohlasy. Někomu se líbil, někomu ne. Ale jak se říká, každý pes jiná ves. Mně se moc líbil. Pěkný temný komiks, kde jako hlavní hrdina překvapivě vystupuje Batman, odhaluje kus sebe a nechává čtenáře nakouknout do svého života. Potěšil mě i výskyt několika dalších notoricky známých postav, jako třeba Harley, Jima Gordona a samozřejmě Jokera, bez kterých by to prostě nebylo ono.

Kdyby mi někdo před rokem řekl, že se mi díky spolupráci dostane do ruky takhle boží komiks, pravděpodobně bych se mu vysmála. Když jsem tuhle věc držela v ruce a četla, uvědomila jsem si, jak jsem ráda, že se komiksy vrátily mezi mou četbu. Vím, opakuji se... Ale mám z toho obrovitánskou radost, a komiksy jako tenhle, ji jenom utvrzují.

Z předchozích odstavců Vám může být jasné, jak moc jsem touhle novinkou nadšená. Měla jsem na ni obrovská očekávání, a všechna se splnila do puntíku. Ilustrace jsou povedené a obsah akční. Spojení těchto dvou tvůrců se opravdu povedlo a já jsem zvědavá na jejich další výtvory. Batman: Zatracení byl parádní komiks, který si mě získal jak podobou, tak dějem, a já ho mohu jedině doporučit.

10/10

Za recenzní výtisk knihy Batman: Zatracení moc děkuji Nakladatelství Crew.