úterý 10. března 2020

Negativní recenze?!

Aktuálně se na instagramu rozjela debata o negativních recenzích. Protože jsem na podobné téma chtěla už nějakou dobu něco napsat, chtěla bych k tomu taky něco říci... Dost se mě to týká, recenze píšu jak na běžícím pásu, dvě až tři týdně je už rutina. Posledních pár měsíců se tady na blogu objevují vlastně pouze recenze, žádné články navíc. A když se na to koukám, jsou hlavně pozitivní. Není to z důvodu, že bych neuměla kritizovat/bála se psát negativní ohlas. Jednoduše řečeno, měla jsem šťastnou ruku při výběru. Jaký mám tedy názor?

Upřímně, nechápu, co se komu na negativní recenzi nelíbí. Každý jsme jiný, máme jiný názor a jiný styl. Už x krát se mi stalo, že se mi kniha nelíbila, a byla jsem jedna z deseti. Ale přesně o tom recenze jsou ne? Napsat upřímně svůj názor, nebát se i kritizovat. Neskutečně si vážím recenzentů, kteří se toho nebojí a klidně se do knihy pustí. Jsou to právě oni, kteří jsou objektivní a jejichž názor pro mě má hodnotu.

Pak je tu ale otázka spoluprácí. Zdá se mi, že spousta recenzentů má dáno, že když dostanou teda tu knihu na recenzi, že ji musí vychválit co to jde. Bohužel je v tomto názoru podporují i některá nakladatelství. I mně se stalo, že mi kniha nesedla, samozřejmě jsem nenapsala recenzi plnou lží o tom, jak kniha byla skvělá a jak se mi strašně líbila. Poslala jsem odkaz a odpověď? Žádná. Totální ticho, a bylo po spolupráci. Ale zpětně... jsem ráda, že jsem v ní nepokračovala.

Reklama je prostě reklama, je jedno jestli je pozitivní nebo negativní. Proto si myslím, že kritika je na místě. Chceme přece čist objektivní názor a ne pohádky, které někdo sesmolí jen proto, aby se zalíbil, popřípadě si udržel spolupráci.

Jaký je Váš názor? Budu moc ráda, když mi ho napíšete do komentářů :-)

Takže #takyjsemfrajerka a mějte se krásně!