Recenze: Umělecké projekty pro malé kutily

Orig. název: Children's Creative Craft Projects
Autor: Margaret Etherington
Překlad: Ondřej Machálek
Vydáno: Ocelot, 2019
Počet stran: 160

Obsahem této knihy jsou zajímavé umělecké projekty, které mohou děti poté někomu darovat, nebo si je ponechat. Kniha přináší také zábavné aktivity, při kterých mohou děti tvořit společně s dospělými. Najdete zde skvělé nápady, jak si vyzdobit pokoj, jak skladovat své věci. Mezi používané techniky patří razítkování, šablonování, tištění, šití, malování, stříhání, lepení, dekupáž a koláž.

Nakladatelství Ocelot je nováčkem mezi nakladateli, má na svém kontě několik knih. Měla jsem možnost si přečíst čtyři z jeho tvorby, a je úžasné vidět, jaký posun udělali. První kniha měla šílenou úpravu, u které jsem se pozastavovala a nechápala. Druhá už na tom byla o dost lépe, občas to ulétlo, ale už ne v tak obrovském počtu, jako při prvním dílku. Třetí už byla dotažená do konce. A teď se mi do ruky dostala kniha Umělecké projekty pro malé kutily.

Je to trochu jiný druh četby, než na který jsem zvyklá, takže nebudu na konci recenze bodově hodnotit. Přemýšlela jsem, jestli knihu zkusím nebo ne. Nakonec jsem se přiklonila k možnosti ano. Vlastní děti nemám, ale většinu léta trávím na táborech, kde se věčně vymýšlí rukodělky na vyplnění času, a tak jsem si řekla, že by nebyla špatná jako inspirace. Jako malá jsem tyhle knížky zbožňovala, pořád jsem podle nich něco vytvářela, dokázalo mě to zabavit na celé hodiny.

Kniha má měkkou vazbu a lesklý papír. Měkká vazba nic moc, brzy se zničí... Alespoň, že je obálka pěkně barevná a praští do očí. Lesklý papír je naopak super, pěkně na něm vyniknou fotografie, které tvoří většinu knihy. Popisují celý postup vyrábění, takže když se snažíte něco vytvořit, můžete si to díky nim pohodlně kontrolovat.

Každý návod obsahuje seznam materiálu, který si k výrobě máte připravit, a nástroje bez kterých se neobejdete. Zároveň, pokud je na výrobek potřeba šablona, je přiložena k popisu, a nebo ji najdete v zadní části knihy. To mi přijde šikovné, pamatuji si, jak šablony bývaly na obrovských plachtách papíru a často se někam založily, ztratily a hlavně, trhaly se. Tady Vám nic takového nehrozí.

Popis výroby je popsán srozumitelně a bez chyb. Hezky krok po kroku, ale i tak si myslím, že rodiče budou místy potřeba. Výrobky jsou rozděleny do různých kategorií, jako například skladování věcí, dekorace zdí, výzdoba pokoje, hry s látkou... Celkem kniha obsahuje 25 projektů, jeden hezčí než druhý.

Byla jsem zvědavá, jak po tolika letech kreativní knihy pro děti vypadají, a jsem ráda, že na principu se nic nezměnilo. Několik nápadů jsem si dokonce už i vybrala na vyzkoušení na táborech, kde děti použiju jako takové pokusné králíky, jak se jim výtvory budou líbit.

Za poskytnutí knihy Umělecké projekty pro malé kutily k recenzi moc děkuji Megaknihám