neděle 16. února 2020

Recenze: Motýlí křik

Autor: Jan Tománek
Vydáno: XYZ, 2018
Počet stran: 336

Dobře – tak vy chcete znát pravdu o tom, jak funguje svět? O to tady jde? Mohu vám říci svoji pravdu, pokud chcete...

Nehoda uprostřed nočního města, nebo důmyslná vražda? Televizní reportér Pavel Černý se dostane do víru událostí vedoucích až do nejvyšších pater světové politiky a utajených mocenských skupin. Thriller ze současné Prahy vede až na konferenci Bilderberg, kde se za zavřenými dveřmi jedná o budoucnosti světa. Zdánlivě šílené konspirace, které jsou ale realitě blíže, než si myslíte – než si vůbec odvážíte připustit. Skutečná pravda je šokující a je jen na vás, jestli ji dokážete přijmout. Nikdo ji před vámi neskrývá – stačí se jen dívat...

Díky založení instagramového profilu se mi podařilo navázat několik spoluprácí na knihy, ale pak je tu ještě jedna výhoda. Komunikace s autory. Neudělá mi větší radost než to, když se na mě obrátí autor s žádostí o recenzi své knihy. Znamená to pro mě, že něco dělám správně, že někoho má práce zaujala. A to je ta největší odměna, kterou recenzent může získat.

Na začátku roku se mi právě takto ozval Jan Tománek. Už na první pohled mě zaujala jeho prvotina, Motýlí křik. Nejenom kvůli tajemné obálce, ale hlavně kvůli anotaci. Poslední dobou vyhledávám ke čtení trochu drsnější tituly, a tato kniha vypadala slibně. Pokud něco platí, tak to, že čeští autoři umí psát detektivky. A tady se mi to jen potvrdilo.

Ke knize Motýlí křik jsem si sedla večer, a druhý den jsem už měla dočteno. Už při první kapitole jsem věděla, že to bude parádní jízda. Kniha je rozdělena na dvě velké části. Ty jsou skvěle rozděleny na krátké kapitoly, kterých kniha obsahuje sto třicet tři. Díky tomu jsem se od knihy nemohla ani na chvíli odlepit, a musela číst pořád dál a dál. Není nic lepšího pro čtivost knihy, než krátké kapitoly. A když se k tomu přidá ještě napínavý děj, vznikne něco neuvěřitelného.

Hlavní postavou je Pavel. Známý novinář, který ze záře světel televize zmizel. Na obzoru se ale objeví záhadné úmrtí, a Pavel se chytí případu. Ale vše je zamotanější než se zdá. V rozplétání tajemství se k němu připojí studentka Zilla, a dohromady vytváří zajímavou dvojici. Oba jsem si zamilovala, jsou to sympaťáci. Neškodný zájem o nový případ k reportáži se změní v boj o život. Budete postavám fandit, budete trnout strachy... Protože ty dva si prostě musíte oblíbit.

Co se mi na knize ještě líbí, kromě postav, akčnosti, jsou ještě dvě věci. Děj se odehrává v Praze, a autor se nebojí její prostředí využívat. Často se v knize vyskytují notoricky známá místa, díky kterým jsem si dokázala celý příběh ještě lépe představit. A pak je tu aktuálnost. Všechno je tak reálné, promyšlené. Zírala jsem, když se vše začalo komplikovat.

Musím říct, že jsem čekala spoustu věcí. Ale nečekala jsem, že mi autor svou knihou vyrazí dech. Kniha byla čtivá, akční, promyšlená, aktuální, pro mě ze známého prostředí. Prostě všechno co jsem potřebovala k tomu, abych se začetla a nemohla se od knihy odtrhnout. Velmi milé překvapení, a pokud máte rádi čtivé detektivky z českého prostředí, mohu knihu Motýlí křik jen doporučit!

10/10