Recenze: Čerodějova nevěsta (#1)

Orig. název: The Ancient Magus' Bride
Autor: Kore Yamazaki
Ilustrace: Kore Yamazaki
Překlad: Anna Křivánková
Vydáno: Crew, 2018
Počet stran: 184

Patnáctiletá Čise Hatori cítí, že nemá proč žít – ztratila matku, nemá stálý domov a nikomu na ní nezáleží. Ve chvíli nejhlubšího zoufalství se jí však nabídne zajímavé východisko a Čise se rozhodne chopit příležitosti. Stane se učednicí u mocného čaroděje Eliase Ainswortha, jehož prostřednictvím poznává nejen svět plný víl, draků a mluvících koček, ale také svou vlastní kouzelnou moc.

Už si ani nepamatuji, kdy jsem četla svojí poslední mangu. Samozřejmě, není to tak dlouho, co jsem četla komiks Sherlocka, ale toho za mangu prostě neberu, nevím proč, ale nesedí mi do této kategorie. Ale kdybych měla brát opravdu mangu, tak bych řekla, že to byl Naruto, někdy v posledním ročníku střední školy. Naruta jsem si zamilovala, jak anime tak mangu, a stejně tak i styl, jakým se manga čte.

Klasický komiks se čte jako normální kniha, ale manga z druhé strany, a stránky ještě zprava doleva. Než si zvyknete, u takových prvních komiksů to bude trošku zvláštní, ale pak už si najdete systém a jedete jako stroj. Po dlouhé době jsem se tedy vrátila ke čtení mangy, a rozhodně toho nelituji. Dlouho jsem hledala do jaké se pustit. lákal mě opět Naruto, Alita a Čarodějova nevěsta. Do poslední zmiňované jsem se díky nakladatelství Crew pustila.

Na Čarodějovu nevěstu jsem slyšela spoustu pozitivní kritiky, a už jsem prostě nemohla odolat. Před několika dny vyšel již desátý díl, a na cestě je jedenáctý, který by měl vyjít v květnu letošního roku. To pro mě byl jakýsi impuls k tomu, abych se do četby pustila. Co mě na četbě mangy fascinuje, jsou ilustrace. Jsou černobílé, ale i tak autor dokáže perfektně vystihnout pohyby a sebemenší detaily. Tyto kresby pro mě mají obrovské kouzlo.

Čarodějova nevěsta mě zaujala i svou anotací. Patnáctiletá dívka, navenek obyčejná, co nemá nic, se z minuty na minutu změní život. Potká čaroděje, a zjistí, že sama má kouzelnou moc. Je to první díl, takže děj je malinko zmatený, protože představuje nový svět. Konkrétně kouzelnou Anglii, plnou magie, víl a dalších tajemství, ke kterým se jistě dostaneme v dalších dílech mangy.

Právě Anglie byl důvod, proč jsem si příběh zamilovala. Ale zdaleka ne jediný! Líbí se mi humor postav, a stejně tak jejich charaktery. Čiše to nemá jednoduché, ale konečně se jí v životě ukáže štěstí. A popravdě, dost jí takové štěstí v podobě čaroděje závidím. Mezi nimi vznikají vtipné, ale i milé momenty, které jsem hltala.

Jsem moc ráda, že jsem se po takové době ke čtení mangy opět dokopala. A i když to nebyl Naruto, moc mě komiks bavil. Byl akční, neskutečně milý a roztomilý, se sympatickými postavami. První díl mě příjemně překvapil a rozhodně mě ponoukl k tomu, abych si přečetla další díly. Tak snad se k nim brzy dostanu!

10/10