Recenze: Birds of Prey - Kdo je Oracle?

Autor: Julie Banson, Shawma Benson
Ilustrace: Roge Antonio, Claire Roe
Překlad: Michael Talián
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 176

Někdo chce hacknout Gotham!
Pro Barbaru Gordonovou není tajemství ničím cizím. Je dcerou hlavouna gothamské policie, Jima Gordona...a také pouliční samozvanou strážkyní pořádku známou jako Batgirl. Až doteď však nikdo nevěděl, že jistou dobu působila jako Oracle, nejmocnější hackerka planety.
Jméno Oracle začal používat někdo nový a Batgirl se honí po celém Gothamu za přeludy. Po boku jí stojí dvě srovnatelně nebezpečné samozvané strážkyně – Dinah Lanceová, rocková hvězda a hrdinka známá jako Black Canary, a Helena Bertinelliová, smrtící špionka přezdívaná Huntress.
Dokáže tato nesourodá trojice včas odhalit tajemství nového Oraclea a porazit zloduchy? Nebo Birds of Prey někdo přistřihne křídla, než se jim vůbec podaří vzletět?

Jedním z mých novoročních čtecích předsevzetí bylo i to, že přečtu více komiksů. A tak jsem se do toho dala! Díky spolupráci s nakladatelstvím Crew to není naštěstí problém. Hned počátkem února jsem dostala nabídku několika připravovaných komiksů. A bylo opět z čeho vybírat. Pokaždé je jen výběr těžký, nejradši bych si je přečetla všechny!

Rozhodla jsem si trochu rozšířit obzory. Birds of Prey patří do série Znovuzrození hrdinů DC. Já patřím spíše do tábora fanoušků Marvelu, ale i tak mě komiks zaujal. Ne, že bych neměla DC ráda, ale vlastně znám příběhově pouze Batmana, a do celé problematiky DC jsem se zatím nedostala. Některé souvislosti mi unikají, a to je další důvod, proč tenhle komiks - vím o svých mezerách a pro nerda jako jsem já, je to špatný... musím si doplnit vzdělání! Další věcí je, že nás v budoucnu čeká několik nových DC filmů, a já bych se v nich ráda vyznala.

Celým komiksem čtenáře doprovázejí tři postavy -  Batgirl, Black Canary a Huntress. Tyto tři dámy pro mě byly velkou neznámou, a ani anotace mi příliš neprozradila. Ale i tak jsem se na čtení moc těšila. A už po prvních pár stránkách jsem věděla, že jsem se opět trefila. O Gothamu něco málo vím, a proto když se na několika stránkách objevil Batman a Jim Gordon, už jsem se chytala. O to více mě překvapilo, že pod identitou Batgirl se skrývá právě Barbara Gordonová!

Co se týká grafické stránky, nemůžu být nespokojená. Krásný barevný komiks bez chyb. Ilustrace jsou živé a akční, neskutečně mě bavily. Příběh rychle ubíhá, sem tam se nám naskytne pohled do minulosti hlavních hrdinek, díky kterému je možné je lépe pochopit. Celou dobu jsem byla zvědavá, jak celý příběh skončí. Na začátku jsem si říkala, že je to jasné, ale nakonec jsem byla překvapená závěrem.

Protože se jedná o první díl, jsem zvědavá, jak se bude příběh odvíjet dále. Oblíbila jsem si postavy, hlavně Batgirl, ale nešlo to jinak, musela jsem jim při hledání odpovědí na jejich otázky fandit. Black Canary a Huntress si myslím, že dostanou v dalším díle větší prostor, rozhodně by si ho zasloužily. Huntress má neskutečnou minulost, o které bych se ráda dozvěděla víc.

Jsem moc ráda, že se ke mně komiks Birds of Prey dostal. Začetla jsem se u první strany a byla zvědavá jak vše dopadne. Nikde nebyla hluchá místa, pořád jsem byla v obraze. Těším se na další díl a doufám, že se ho dočkáme brzy!

10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku Birds of Prey - Kdo je Oracle?
moc děkuji nakladatelství Crew!