Recenze: Den, kdy jsem zahlídla lásku

Orig. název: One Day in December
Autor: Josie Silverová
Překlad: Dominika Křesťanová
Vydáno: Cosmopolis, 2019
Počet stran: 368

Laurie si je jistá, že člověk se na první pohled zamilovat prostě nemůže. Život přece není scéna z romantického filmu, že?
Ale jednoho šedivého prosincového dne si z okna londýnského autobusu všimne muže. A on si všimne jí... Ten magický moment, kdy se jeden druhému podívají do očí… A vzápětí autobus i s Laurie ze zastávky odjíždí.
Je jí jasné, že toho blonďáka se zelenomodrýma očima už nikdy neuvidí. Přesto jej po celý další rok hledá na každé zastávce a v každé kavárně v Londýně. Ale marně. Co na tom záleží? Jenže na vánočním večírku jí její nejlepší kamarádka Sarah představí svého nového partnera Jacka. Prý je to láska jejího života. Jack ovšem není nikdo jiný než „blonďák ze zastávky“. Laurie se rozhodne jít Sarah z cesty a žít si svůj vlastní život. Ale co když má osud jiné plány?

Před Vánocemi se mi sešlo několik knih k recenzi, a já se jimi prokousávala. Bohužel to nešlo tak rychle, jak jsem doufala - spousta práce do školy, předvánoční shánění dárků a směny v práci, kterých jsem si nabrala větší množství než normálně... Tušila jsem, že v lednu mi udělá radost větší výplata! Udělala jsem si tedy pořadí v jakém knihy budu číst, a držela se ho zuby nehty.

Nějak jsem ale nestihla všechny knihy, co jsem měla v plánu, a pár mi jich zůstalo ještě do letošního roku. Jednou z nich je i Den, kdy jsem zahlídla lásku. Na tu jsem se obzvlášť těšila! Na obálce je panorama Londýna a typický červený autobus. Už jen obálka si mě získala, a já doufala, že to tak bude i s obsahem. Ale o tom později. Kniha má pevné desky s přebalem, a musím říci, že se mi zalíbila na první pohled, je taková... snová. Jako celá kniha.

Kniha má skoro čtyři sta stran, a je rozdělena na krátké úseky. Den, kdy jsem zahlídla lásku se odehrává v rozmezí deseti let. Vypráví ji obě hlavní postavy - Jack a Laurie. Ve většině spíše Laurie, taky je to její příběh. Při čtení jsem si ani neuvědomovala, že se celý příběh natáhne na deset let. Autorce se povedlo sepsat kus lidského života tak, že je to čtivé a živé vyprávění.

Postavy mi byly hned sympatické. Laurie je jako hlavní hrdinka perfektní. Je milá, hodná a chytrá. V mnoha věcech jsem se s ní dokázala ztotožnit, a pro správná rozhodnutí mi přirostla k srdci. Dalším vypravěčem je Jack. Dokázala jsem si ho představit a neskutečně jsem mu fandila. Jeho části byly psané lidsky, sem tam vulgarismus, ale jen jemně, nijak přehnaně.

Den, kdy jsem zahlídla lásku mi trochu připomněla Obchodníka s hudbou (recenze TADY). Bylo to velkým časovým rozmezím, které se na stránkách odehraje. Ale v této knize mi to sedlo víc. Autorka stvořila neskutečně milý a roztomilý příběh, který mi neuvěřitelně rychle utekl. U Obchodníka s hudbou jsem se malinko trápila.

Den, kdy jsem zahlídla lásku jsem si zamilovala už na první pohled, díky londýnským prvkům. Pustila jsem se do čtení, a už po první krátké kapitole jsem věděla, že tohle byla trefa do černého. Při zkouškovém stresu jsem potřebovala trochu odlehčit situaci, a jako beznadějný romantik jsem nemohla najít lepší knihu. Krásná, milá a romantická!

10/10