pondělí 16. prosince 2019

Recenze: Vnitřní démon

„Písně utichly, zpěv zadusil pláč. Hřejivé pohlazení se změnilo na chladné. Pohledy zhořkly a samotná srdce přestala bít.“
Společnost přebývající na odlehlém ostrově. Žije vlastním tempem, bez kontaktu s okolním světem. Královna už tisíce let úspěšně udržuje utopii, ve které vládne mír, klid a pohoda. Daří se jí to pomocí magie, kterou vkládá do přírody a do poddaných, jež nazývá svými dětmi. Neznají války, nemoci ani utrpení. Jenže co se stane, když panovnice zmizí a její lid poprvé zůstane sám? Bude společnost dále vzkvétat, nebo se propadne do válek a mocenských bojů?

V dnešní době to mají autoři jednoduché! Existuje několik cest, které autoři mohou zvolit, aby jejich dílo vyšlo. Ale pak je tu možnost, která se jmenuje Pointa. A právě díky ní se mi podařilo na několika knihách spolupracovat, a pomoci knihám vyjít. A co to Pointa vlastně je? Jedná se projekt, který pomáhá začínajícím autorům. Autor si zde může vybrat tým lidí, kteří mu s vydáním knihy pomůže. Dále už jen musí být kniha puštěna do předprodeje. A tím to teprve začíná! V ten moment celý tým napne síly a shání finance, které jsou potřeba.

Knihou, kterou Vám chci dnes představit, je novinka od Lucie Jindrové. Nese název Vnitřní démon, a už jen obálka je neskutečně povedená. Přiznám se, že anotace mě zaujala, ale myslím si, že obálka bude hlavním lákadlem. Je tajemná, hezky barevná… Zkrátka originální. A pokud ji uvidíte v regále, budete knihu alespoň muset vzít do ruky, abyste si přečetli anotaci. A ta už se postará o zbytek.

Jak už anotace napovídá, čtenář nesmí čekat že společnost, o které bude řeč, bude stejná jako ta, v níž žijeme. Tento národ je specifický, má různé schopnosti. Ty jsou určovány dle barvy očí. Mají vlastní životní styl, královnu a zvyky. Musím hned na začátek říci, že už po několika stranách mi došlo, jak pěkný a originální příběh autorka vytvořila.

Kniha Vnitřní démon začíná krátkým prologem. Ten je vyprávěn královnou národa, a příjemně vás na knihu naladí. Po jeho přečtení jsem pocítila zvědavost, a pokračovala ve čtení. Tady se ale mění úhel pohledu, ze kterého je příběh vyprávěn. Už ho nevypráví královna, ale hlavním hrdinou je chlapec jménem Manno. Tato největší část knihy obsahuje třináct kapitol. Jsou plné přímé řeči, akce a napětí. Vše zakončuje epilog, opět z pohledu královny. Je to perfektní zakončení.

Jak jsem se již zmínila, hlavní postavou je chlapec Manno. Patří mezi zelenooké, a ti jsou významní díky své chytrosti. Manno není jiný. Je technicky založený, stále vymýšlí něco nového, nějaké vynálezy. Jako postava je samé překvapení, a u jeho charakteru se není možné nudit. I ostatní postavy, které se v ději mihly mi byly sympatické.

Je pro mě neskutečná pocta, když mě na pointě osloví autor, a poprosí mě o pomoc. Je to neskutečný boj a pak následná radost. To vzrušení a napětí při každém předprodeji. Každá kniha má své čtenáře, a i tak Vnitřní démon ty své jisto jistě najde. Mě se kniha líbila moc. Mile mě překvapila autorka, která vytvořila nový svět. Byla by škoda, kdyby skončila jen u jednoho dílu, myslím si, že celý svět má budoucnost.

A co říct závěrem? Kniha byla čtivá, plná přímé řeči a hlavně, s originálním nápadem! Spousta začínajících autorů dělá tu chybu, že přepapouškují příběh, který znají. Tady to ale tak není. Celý svět je pěkně poskládaný a postavy mi sedly. A jako třešnička na dortu ta překrásná obálka, která rozhodně přiláká pozornost. Byla by škoda, kdyby kniha nevyšla.

Pokud Vás má recenze zaujala a knihu byste si chtěli přečíst, není nic jednoduššího než přispět na její vznik, a to na tomto odkazu - https://www.pointa.cz/project/bb82df0a-00be-11ea-92b6-001dd8b72061
 Pomůžete splnit sen vydat knihu, nejenom autorce, ale i mně.