Recenze: Věřit znovu

Překlad: Jana Kellnerová
Vydáno: Omega, 2019
Počet stran: 456

Ona se vzdala lásky. On se ale nikdy nevzdá jí.
Ve chvíli, kdy Dawn potká Spencera, ví, že je ztracená.
Spencer je sexy, vtipný a okouzlující – zkrátka její typ. Přesněji, byl by její typ, kdyby se Dawn nerozhodla držet se dál od všech kluků a pochybných vztahů.

O prázdninách u knih Dobrovský probíhala akce To nečtu. Ve zkratce se jednalo o to, aby čtenář vypadl ze žánrového okruhu knih, které čte normálně, a zkusil něco nového. Spousta lidí volila hororovky, komiksy... Já ale zabrousila do romantických knih. Nejsem jejich velký zastánce, když se do nějaké takové pustím, tak jen z důvodu, že potřebuju vypnout.

Proto jsem si v červenci napsala o knihu Začít znovu, protože mi přišla jako ideální kandidát na tuto výzvu. To jsem ale nečekala, že mě tvorba Mony Kasten tak chytne, a já si nakonec její knihu přečtu za méně než dva dny. Recenzi si můžete přečíst TADY, protože dnešní recenze nebude o prvním dílu, ale o druhém, Věřit znovu, který vyšel teprve nedávno. A protože jsem byla tak nadšená z jedničky, nemohla jsem si druhý díl nechat ujít.

Co mě trochu mrzí je, že u tohohle dílu je anotace taková... nic neříkající. A další věc, že Začít znovu se změnila obálka, která ladí právě k druhému dílu. Jsou dvě verze, jedna hezká, bílá a pak ta starší, tmavá se světýlky. A já mám tu starou obálku! Ale tak hřbety k sobě docela sedí.

Co je super je, že kniha má skoro pět set stran, a mně to ani nepřišlo. Stejně jako u prvního dílu mi četba strašně rychle utekla, i když v tomhle případě mi nebyly hlavní postavy tolik sympatické. Věřit znovu je vlastně postavené na jednoduchých základech, a čtenáři je jasné jak to dopadne... Ale to Vám nezabrání číst až do konce, protože se tu objevuje plno zajímavých překážek.

Kniha je rozdělena na krátké kapitoly, které jí přidaly na čtivosti. Hlavní vypravěčkou je Dawn, která nám může být velmi dobře známá z prvního dílu. Nepřišlo mi, že by bylo nějak nutné číst první díl, abyste pochopili některé souvislosti, ale samozřejmě, je to lepší. Dawn mi nijak nevadila, ale chvílemi jsem z ní opravdu rostla. Další hlavní postavou je Spencer, kterému jsem upřímně fandila. Má svých problémů dost, ale i tak se každý den usmívá, a nepřestává se o Dawn snažit, ale ta mu to nijak neusnadňuje.

Nevěřila bych, že si mě získá série s tak předvídatelným dějem. Ale autorka píše čtivě, nechybí zápletky, a postavy (některé) jsou fakt sympatické. Kdybych měla srovnat, která z knih se mi líbila víc, řekla bych, že první díl, a to jen kvůli Dawn, která mě fakt točila. Pěkná odpočinková četba na skoro 500 stran.

8/10

Za recenzní výtisk knihy Věřit znovu moc děkuji knihám Dobrovský.