Recenze: Nenechám tě odejít

Orig. název: Never Let You Go
Autor: Chevy Stevens
Překlad: Ivana Svobodová
Vydáno: Ocelot, 2019
Počet stran: 400

Před jedenácti lety uprchla Lindsey s dcerou Sophií před svým násilnickým manželem, který se ji pokusil zabít. Našla si nový domov, začala s podnikáním a snažila se odstřihnout od svého starého života. Myslela si, že unikla temné minulosti a že je v bezpečí. Po jedenácti letech je však exmanžel Andrew propuštěn z vězení a Lindsey se začínají dít strašidelné věci. Někdo se jí vkrade do domu, pokusí se otrávit psa a napadne jejího přítele. Andrew tvrdí, že to není on. Že se změnil. Může mu věřit? Nebo za útoky stojí někdo, kdo je Lindsey blíž než si sama myslí? A jak se může drobná lest, kterou Lindsey před lety provedla, změnit v její největší noční můru?

Nenechám tě odejít je v pořadí druhá kniha od nakladatelství Ocelot. Kniha mi byla nabídnuta prostřednictvím Megaknih, v rámci spolupráce. Od Ocelotu jsem recenzovala knihu King (recenze TADY), která po stránce úpravy nebyla úplně dobrá. Proto jsem byla zvědavá na další knihu, jak se s ní nakladatelé poprali.

Musím uznat, že obálka je naprosto perfektní. Správně temná, odrážející psycho stránku celé knihy. Do toho vše dokreslují červená písmena názvu, na titulní stránce i na hřbetu.  Pod přebalem je obálka čistě bílá, pouze s černými písmeny názvu, autorky a jako doplněk obrys motýla. Takže za mě má obálka neskutečně moc bodů k dobru.

Příběh je vyprávěn z pohledů dvou postav. První je Lindsey, a druhá je její dcera Sophie. Kniha obsahuje 47 kapitol, spíše delší. Ve vyprávění se různě střídá Lindsey se Sophií. Důležité je sledovat data napsaná u kapitol, občas se v knize skáče z roku do roku, a je snadné ztratit přehled. Další dělení je na tři části, ale význam tohohle rozdělení mi trochu unikl.

Celý námět knihy je domácí násilí, takže téma není úplně veselé. Některá místa jsou docela drsná. Našli se ale i kapitoly, které mě úplně nebavily, a které jsem fakt jen prolítla. Dostalo mě zhruba posledních sto stran, které jsem přečetla jedním dechem. Začátek byl dost rozvleklý, a začíst se bylo dost těžké.

Hlavní postavou je Lindsey. Její život není vůbec jednoduchý. Vše začalo v jejích devatenácti letech, když se vdala za násilnického Andrewa. Dále se jí stávala jedna smůla za druhou, a já si říkala, jaká bomba ještě přijde. Tu atomovku na konci jsem ale opravdu nečekala. Štěstí se na ni ale jednou usmálo, narodila se jí úžasná dcera Sophie. Je umělecky nadaná, a není nic, co by jí nešlo. Jenže nemá zdání o hrůzách, které se děly její matce.

Jak jsem napsala už v úvodu, byla jsem zvědavá jak se nakladatelé poprali s grafickou stránkou knihy. U knihy King, která byla první z Ocelotu, byl problém, že přímá řeč všude skákala, odstavce byly různě rozděleny, beze smyslu. Nenechám tě odejít je druhá kniha od Ocelotu, a je znát výrazná změna k lepšímu. Občas se najde nějaký překlep, divně rozdělený odstavec... ale už je to čitelný.

Byla jsem zvědavá, a neměla ani příliš velká očekávání. První polovina knihy jsem nebyla moc nadšená, ale pak se to rozjelo, a konec byl perfektní. Jsem moc ráda za to, že se tvůrci poprali s fyzickou podobou věci a já za to nemusím odebírat hodnocení. Podrženo sečteno, úžasná kniha, se zajímavým námětem.

8/10

Za poskytnutí knihy Nenechám tě odejít moc děkuji internetovému obchodu Megaknihy.