Recenze: Návrat čarodějnice

Orig. název: The return of the witch
Autor: Paula Brackston
Překlad: Filip Samec
Vydáno: Omega, 2019
Počet stran: 392

Po pěti letech v Summerlands se Gideon opět dostal na svobodu. Elizabeth ví, že půjde rovnou za Tegan a že musí dívku, kterou bere jako svou vlastní dceru, chránit.
V době od dramatické noci v lese Batchcombe, Tegan procestovala celý svět, učila se od jiných čarodějnic a už není jen trapný teenager a čarodějnický učeň jako dřív. Nicméně, její schopnosti rozhodně nestačí na mistrovství a moc Gideona.
Najde Elizabeth Tegan? Budou schopni porazit svou Nemesis jednou provždy? Napříč časem čarodějnice sleduje čaroděje. Tři mistři magie spřádají nový příběh, který ovšem někdo z nich nepřežije.

Jedno z předsevzetí, které jsem si pro letošek dala je i to, že dočtu rozečtené série. Jedna z takových je i Dcera čarodějnice, ze které jsem četla první díl (moji recenzi si můžete přečíst TADY). Druhý díl, Návrat čarodějnice, vyšel letos po novém roce. Chtěla jsem se do něj dříve či později pustit, ale nakonec si ke mně kniha, díky Bookstormingu, našla cestu.

Kdybych měla srovnat obálky, první s druhým dílem, více se mi líbí tenhle druhý. První díl je na první pohled více do fantasy, ale tenhle druhý mi spíše sedí k celému příběhu knihy. Tlumené barvy, ale s nimi skvěle kontrastující žlutá písmena na obálce. Celou tajemnou stránku navíc dokresluje lebka. Ideální talisman pro čarodějnici. První obálka možná byla barevnější, více přitahuje pozornost, ale druhá zase odpovídá tajemnosti děje.

Návrat čarodějnice navazuje na předchozí díl s pětiletým rozdílem. Proto by bylo dobré nevynechat první díl, protože Návrat čarodějnice vychází ze znalostí, jež byly zmíněny v jedničce. Právě proto jsem ze začátku byla trošku zmatená, musela jsem vzpomínat co se v prvním díle odehrálo. Ale i tak mi uniklo pár detailů. Rozhodně až budu mít více času, ráda bych si obě knihy přečetla hned za sebou, abych byla více v obraze.

Návrat čarodějnice začíná prologem, který se může zdát matoucí, ale pokud si vzpomenete na konec jedničky, tušíte jaký problém mohl nastat. Nemůžu nic prozradit! Poté už se vrháme rovnou do příběhu, který je rozdělený na tři části. V nich Elizabeth cestuje časem, do Batchcombe a také do Londýna. Další rozdělení je do kratších kapitol, kterých je v knize dvacet osm.

Co v Návratu čarodějnice můžete najít, a co se mně hrozně líbí, je prvek dvou vypravěčů. Ve vyprávění se průběžně střídají dvě hlavní postavy, Elizabeth a Tegan. Řeknete si, že to není tak nevšední. Zajímavé je ale odlišení vypravěček. Nejenom že se písmo odlišuje, ale ještě k tomu Teganiny pasáže označuje obrys myšky. To je narážka na Teganina domácího mazlíčka, roztomilou bílou myšku Alojze.

Hlavní postavou je Elizabeth, čarodějnice, která se v tomto díle snaží zachránit Tegan, mladší čarodějku, jejíž schopnosti jsou neuvěřitelné. V prvním díle si Elizabeth Tegan vzala pod svá ochranná křídla a učila ji svému řemeslu. Poté co společnými silami přemohly Gideona, hlavního záporáka, Elizabeth zmizela. Tegan ale nezahálela a věnovala magii spoustu sil. Ale co by to byl příběh bez záporného elementu, a tím není nikdo jiný než opět Gideon. Tentokrát mu ale nejde o Elizabeth, ale o Tegan.

První díl byl skvělý, ale opět mám stejný problém jako předtím, více mě bavily části, které vyprávěla Elizabeth, než ty úseky Tegan. Byla jsem zvědavá jak to celé dopadne, a místy se mi zdálo, že se autorka snaží příběh nastavit popisy Teganiných dobrodružství, aby byla kniha delší. Kvůli tomu pro mě kniha trochu ztratila na čtivosti.

Jsem hrozně ráda, že mám za sebou další kus série. A abych byla upřímná, nejsem si moc jistá, jestli bych se ke čtení Návratu čarodějnice vůbec dokopala nebýt Bookstormingu. Je to přeci jen delší doba, kdy jsem četla první díl, a zapomněla jsem, jak jsou skvělé příběhy plné magie, zápasů dobra se zlem a samozřejmě když k tomu ještě připočtu zápornou postavu Gideona... nemůžu si stěžovat! Rozhodně lepší než první díl.

9/10

Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji Knihám Dobrovský, kde si Návrat čarodějnice můžete zakoupit.