Recenze: King

Orig. název: King
Autor: T. M. Frazier
Překlad: Kamila Bělohorská
Vydáno: Ocelot, 2018
Počet stran: 264

Brantley King. Zuřivý, vášnivý a odhodlaný. Vyrůstal v nelítostném světě a vždy žil na hraně zákona. Dnes je umělecký tatér, ale také kariérní kriminálník a drsný alfa samec, který byl právě propuštěn z vězení.
Doe. Naprostý protiklad. Její vlastní minulost je jí záhadou. Poté, co se probudí v popelnici celá potřísněná krví, není schopná vybavit si jedinou vzpomínku na to, kým je a odkud pochází.
Náhodou se potkají na párty, kterou pro Kinga uspořádá jeho kamarád Preppy jako oslavu Kingova propuštění z vězení. A oběma toto setkání změní život.

Kdo sem tam za čas navštívíte internetový obchod Megaknihy (který Vám mohu jen doporučit!), tak jste si asi všimli upoutávky na knihu King, o které dneska bude řeč. Dorazila mi chvíli před Vánoci, a já až do poslední chvíli netušila, co se v balíčku schovává. Poslední dobou nějak nestíhám sledovat všechny knižní novinky, a tak jsem byla dost překvapená, když jsem knihu vybalila. Nechala jsem si ji na čtení do roku 2019.

Myslím, že kniha si získá spíše čtenářky, už jen kvůli sexy obálce. Opravdu musím uznat, že po vzhledové stránce je kniha vydařená, a přitahuje pozornost. Protože mám vždycky obavy z přebalů, že je zničím, roztrhnu a tak dále… Přebal sundám a po dočtení zase nandám. Myslela jsem si, že pod ním budou desky stejné. Ale kdepak. Překvapily mě krásné, jednoduché bílé desky s nápisy a korunou.

Kniha si získala mé sympatie kvůli obálce, ale co se obsahu týče tak to je jiná. Příběh sám o sobě je dobrý, čtivý a napínavý, ale rozvržení místa v knize se jaksi nepovedlo. Proti rozdělení vypravěčských rolí nic nemám. Ale co mi neskutečně celou četbu vadilo, a trochu mi zkazilo celkový dojem, byla přímá řeč. Jednou byla pěkně v odstavci, začínala na novém řádku – tak jak má být. Ale ve většině případů lítala úplně jinde (vynechání řádku a už tam byla). A není to případ jen přímé řeči, ale i některých částí vnitřních promlu postav.

Tahle kosmetická vada mi dala docela zabrat, protože zorientovat se v chaotické změti promluv bylo místy dost matoucí. Příběh sám o sobě byl zajímavý, a to hlavně díky tomu, že čtenář vše vnímá z pohledů hlavních postav, Kinga a Doe.

A jaké jsou hlavní postavy? King je drsňák, a může za to jeho nepříliš šťastné dětství. Měl ale štěstí, natrefil na chlapce jménem Preppy, a brzy po tomto setkání se z nich stanou nejlepší kamarádi. Z Kinga se stane zuřivý a odhodlaný muž s Preppym po boku. Jeho koníčkem je tetování, ale vedle toho podniká v ne zrovna legálním směru. Zdá se, že jeho pevnými zdmi nikdo nehne. Ale to na scénu přichází Doe, a vše obrátí naruby. Doe si nepamatuje nic ze své minulosti, její vzpomínky začínají ve špinavé uličce, kde se probudila. Shodou náhod se dostane do Kingova domu, a zjistí, že King je její naprostý protiklad. I tak ale začíná jejich neobvyklý příběh plný zvratů.

Kniha King je vydána nakladatelstvím Ocelot, které je zbrusu nové a tato kniha je jeho první publikací. Myslím si, že až se opraví mouchy, které jsem zmínila, máme se na co těšit. King je prvním dílem série, a já si ráda přečtu i další díl.

King byl jednou z prvních knih v tomto roce, kterou jsem zvládla přečíst. Plusem je parádní obálka a originální děj. Ale pak je tu ta přímá řeč a to jak si lítá na stránce mi prostě vadí. Do budoucna tedy doufám, že si s tím někdo poradí a další díl ze série King už na tom bude lépe!

6/10

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji obchodu Megaknihy, kde si knihu King můžete také zakoupit!