úterý 12. února 2019

Recenze: Jedného dňa

Autor: Maya Sinay
Vydáno: Agromepa, 2018
Počet stran: 228

Budúca maliarka Alex má pred sebou prvé prázdniny ako dospelá. Chce snívať, maľovať a užívať si talianske more. Ale jej plány sa náhle zmenia, keď sa zadíva do zelených očí, ktoré sú pre ňu viac ako osudové. Letné lásky však nikdy netrvajú dlho. Rýchlo vzplanú a zase vyhasnú. Zostanú po nich len spomienky a spálené srdce. A osud si pre Alex pripravil hneď niekoľko nepríjemných prekvapení. Alex prestane veriť na šťastné konce a na lásku, o akej sa dá čítať iba v románoch. Žije ticho a nenápadne, aby si ju osud zase nevšimol a nezamiešal sa jej do života. A predsa jedného dňa...

Ke konci minulého roku se mi sešlo několik knih k recenzi, ale já je musela odsunout stranou kvůli škole, měla jsem před sebou leden plný zkoušek. O to větší radost ze čtení mám, když už mám konečně po všech těch stresech. Jednou z knih, které musely počkat byla i Jedného dňa od Mayi Sinay, která mi do ní připsala i krásné věnování. Moc děkuji!

Kniha je druhým dílem Bílé romantické série, a obálka se nese ve stejném duchu jako díl předchozí. Po rozbalení balíčku s knihou jsem už mohla jen obdivovat krásnou bílou obálku, se stříbrnými detaily, které lemují titulní i zadní stranu. Rozdílem od předchozího dílu je změna barvy názvu knihy, z modré na červenou. Obě knihy vedle sebe vypadají nádherně, přesně jak jsem čekala :-)

Jedného dňa je neobyčejnou knihou po stránce rozdělení. Nenajdete zde rozdělení na kapitoly, ale pouze na krátké úseky, které mi velmi vyhovovaly. Mohlo by se zdát, že kniha bude zmatená, ale právě naopak. Vše do sebe krásně zapadá. Čtení je tak rychlé, a pokud patříte mezi čtenáře, kteří musí dočíst kapitolu předtím než knihu zavřou, a jdou se věnovat jiné činnosti, je to naprostý ideál. A já se tak začetla během prvních deseti stran.

Je mi jasné, že českým čtenářům může udělat vrásky jiný jazyk. Ale tím se vůbec neneste zastrašit! Mně se jazyk našich sousedů strašně líbí, a sem tam za čas si takovou knížku přečíst není vůbec špatné. Vím, jak jsem jsem se sama obávala při čtení prvního dílu, že některým slovům nebudu rozumět, nezačtu se... Ale teď, při čekání na balíček s knihou, to byla jedna z věcí, na které jsem se hrozně těšila :-)

Pro čtenáře, kteří četli již první díl Navždy (recenze), se může podle anotace zdát, že druhý díl nebude mít s jedničkou nic společného. Upřímně, já si to taky myslela. Ale pak, když jsem se pustila do čtení, a měla za sebou kus knihy, mi začaly docházet známé detaily. Hlavní postava, Alex je totiž matkou Jakuba, kterého můžete znát z Navždy. Tohle zjištění mi v hlavě způsobilo strašný zmatek! Alex je neskutečná a silná postava. Ve svém vyprávění střídá zápisy ze svého deníku, zápisy ze svého mládí, a současnost. Díky tomu je vyprávění svižné, nikde se nezasekává a Vám nezbývá nic jiného, než knihu přečíst jedním dechem.

Jak jsem již zmínila, Jedného dňa je součástí série, která má mít celkově šest dílů. Druhý díl byl skvělý, dokonce ještě o něco lepší než díl první. Na instagramu autorky (@mayasinay) jsem už zahlédla i hlášku, že se připravuje třetí díl! Bude se jmenovat Veriť, a bude laděn do fialové barvy. Už teď jsem neskutečně zvědavá!

Myslela jsem si, že první díl už nic nepřekoná, ale opak je pravdou. Jedného dňa je ještě lepší, a já jsem strašně ráda, že jsem si ho nechala až na období volna, protože kdybych ho četla o zkouškové, tak se k učení prostě nedostanu. Moc děkuji Maye Sinay za knížku s krásným věnováním, a opět skvělý čtenářský zážitek!

10/10