středa 11. července 2018

Recenze: Navždy

Autor: Maya Sinay
Vydáno: Agromepa, 2018
Počet stran: 236

Funny má svůj život pevně v rukou. Má basketbal, který ji neskutečně baví, svoji rodinu, která jí ve všem podporuje, kamaráda Denise, který je jí tak blízký, jako by byl její bratr. Vypadá jako bůh Thor a vždy ví, čím jí příjemně překvapit. Například lístky na tenisový zápas jejího oblíbeného tenisového šampiona.
Může jedna návštěva tenisového zápasu způsobit v životě změnu? Zdánlivě nevinná příhoda spustí lavinu událostí a Funny se najednou cítí nešťastná, opuštěná a bezradná. Jediné, co ji může z tohoto stavu dostat, je basketbal. A taky láska. Na lásku nikdy nesmíme přestat věřit, protože jen ona všechno překoná. I kilometry, tréninky, turnaje a bulvár. Protože nejlepší na skutečných snech je to, že je nemusíme jen snít, ale můžeme je i prožít.

Kniha Navždy je jednou z knih, které se ke mě dostaly přímo od autora, a ještě ke všemu přes Instagram. Při takových příležitostech nelituji založení a jsem neskutečně nadšená, velmi si takové spolupráce vážím. A Maya Sinay byla tak hodná, že mi do knihy napsala věnování. To mou radost ještě minimálně zdvojnásobilo! Bohužel jsem zrovna maturovala když kniha dorazila, a já si na ní musela chvíli počkat. Ale to čekání... stálo opravdu za to! Moc děkuji Maye Sinay za zaslání knihy, a krásné věnování :-)

Věděla jsem, jak kniha vypadá, četla jsem anotaci.. Ale když jsem si přinesla domů balíček a následně ho otevřela, musela jsem jen zírat. Tak nádherná! Bezchybná bílá obálka je doplněna stříbrnými doplňky, které rámují jméno autorky a název na přední straně obalu, a anotaci na zadních deskách knihy. Toto stříbrné zdobení je vystouplé, stejně jako modrý název a jméno Mayi Sinay. Vytvářejí tak neobyčejnou podobu knihy, která slibuje skvělý příběh.

Když se mi ozvala Maya Sinay, měla jsem obrovskou radost. Neskutečně si cením komunikace s autory. Ale pak mě přeci jen hlodlo svědomí. Jak se mě, českému čtenáři, bude číst kniha ve slovenštině? Zvládnu slova, která máme rozdílná? Teď se nad těmito obavami musím usmívat, protože byly totálně bezdůvodné. Slovenština se mi zalíbila už po první stránce, a já si uvědomila, jak je to pěkný jazyk.

Kniha se mi četla moc pěkně, nejenom kvůli měkké slovenštině, ale i z důvodu absence kapitol. Kniha je rozdělena na kratší úseky, které jsou tak akorát. Tento prvek jsem zaznamenala například v knize Memento, ale tam jsem se ztrácela. Tady nikoli, pořád jsem věděla kde jsem. A to nemluvím o čtivosti. Začetla jsem se už po několika stránkách a opustit příběh Funny, jen na několik minut, bylo naprosto nemožné.

Hlavní postavou knihy Navždy je Funny Gérová. Se svými rodiči žije na Slovensku, a před nedávnem si koupila byt v Bratislavě. Je to nadějná sportovkyně, která propadla basketbalu. Ale srdce jí vždy táhlo k jinému sportu. K tenisu. I přes své sportovní aktivity má čas na studium, a svého kamaráda Denise. Denis je typ člověka, kterého si po svém boku přeje mít snad každý. Starostlivý, milý, hodný a vypadá jako Thor. Pomáhá Funny s basketbalem i se životem. Hned na začátku knihy se ukáže jako perfektní ochránce, zachrání Funny před jejím přítelem Mariánem. Od té chvíle jsem si ho zamilovala. Denis chce udělat Funny radost, a tak jí na narozeniny sežene lístky na turnaj v tenise, kde hrají samé špičky. Funny je nadšená, ale to ještě netuší, co jí v Hamburku čeká...

Kniha Navždy je ale jen pouhým začátkem. Je totiž součástí šestidílné, Bílé romantické série. Druhý díl, pod názvem Jedného dňa, je představen na konci knihy, a musím říct, že anotace vypadá velice slibně. Obálka je laděná do stejného vzhledu jako díl první, takže vedle sebe budou vypadat vyloženě božsky. Nemůžu se dočkat, až bude druhý díl na světě!

Pokud hledáte milou, oddechovou četbu do které se zamilujete, tak jste ji právě našli. Kniha Navždy je naprosto úžasná, a to říkám i já, co si na romantické čtení příliš nepotrpím. Tahle bílá kráska byla neskutečně čtivá, a její postavy si mě obmotaly okolo prstu. Rozhodně doporučuji, a těším se na další díl!

10/10