úterý 26. září 2017

Recenze: Se záští

Orig. název: With Malice
Autor: Eileen Cook
Překlad: Bohuslava Nováková
Počet stran: 256

Osmnáctiletá Jill Charron vyráží na výlet do Itálie. Má to být dobrodružství na celý život. Ale dochází k nehodě. Jill se probouzí v nemocnici, nohu v sádře, stehy v obličeji, a místo vzpomínek na posledních šest týdnů jedno velké nic. Ví jen to, co jí řekli: během školního výletu do Itálie se připletla ke smrtelné nehodě a musela být převezena domů, kde ji otec zařídil nadstandartní péči. Péči, která zahrnuje právníka, ale i houf novinářů...

Můj názor:
Nakladatelství Omega se pro mě stalo každodenním koukáním na jejich stránky, protože knihy, které od nich čtu jdou pořád jen nahoru a já si nemůžu nechat ujít ani jeden recenzní konkurz. V mojí knihovně mají jejich knihy čestnou poličku, protože jich není zrovna málo. Dá se tahle závislost nějak pojmenovat? Omegománie? Každopádně, dneska pro Vás mám recenzi na knihu Se záští od Eileen Cook. Její anotace a krásná obálka mě naprosto odzbrojila, a mám obrovskou radost že se nakonec do mé knihovny přidala. Moc děkuji nakladatelství Omega!

Už jsem se zmínila o krásné obálce? Ještě to ode mě rozhodně uslyšíte. Takže, tahle kráska mě okouzlila na první pohled. Miluji knihy, které mají tu schopnost přitáhnout čtenářův zrak a ještě rozsvítit místnost svým sluníčkovým vzhledem. Geniální je bílý nadpis, který praští do očí, a Vy nemáte šanci si ho nezapamatovat. Bílé písmo působí jako magnet, a je tomu tak u všech knih. A jak je kniha fotogenická! Toho jste si mohli všimnout na mém instagramu, kam jsem knihu fotila. Za grafické zpracování tedy tleskám, nedá se nic vytknout!

Jinak, kniha není takový cvalík na které jsem od Omegy zvyklá, 250 stran je však v tomto případě akorát. Najdeme v ní 32 kapitol, obsahující jak pohled na zraněnou Jill, tak různé záznamy z vyšetřování a facebookové profily. Díky těmto zvláštnostem nemáte šanci se nudit. Autorka píše čtivě, jednoduše a přímočaře. Nestalo se mi, že bych někde ztratila nit a vracela se. Kniha ubývá rychle a za chvíli jste na konci ani nevíte jak. Eillen Cook pro mě byla velkou neznámou, ale jsem ráda že jsem její dílo poznala, rozhodně si zaslouží více pozornosti.

Hlavní postavou je Jill, sympatická a normální holka, která si po vážné autonehodě nepamatuje vůbec nic. Ani nehodu, ani návštěvu Itálie. Je v šíleném stresu, ze všech stran se na ní valí doktoři, novináři a starostlivá rodina. Postupně odhaluje tajemství nehody, ale jak vše dopadne je jednou velkou záhadou. Já bych s ní tedy rozhodně neměnila. A pak stojí za zmínku ještě Anna, její spolubydlící v nemocničním pokoji. Pomáhá Jill, a i když není zrovna příkladem dokonalosti ani kandidátem na svatozář, stanou se z těch dvou kamarádky a zažívají společně spoustu zážitků.

Tušila jsem, že mě Se záští bude bavit, ale že mě bude až tak bavit jsem vůbec nečekala. Knihu jsem měla přečtenou během několika málo dní, a hlavně nocí, protože na mě nemilosrdně útočí škola. To je to, když se snažíte stihnout moc věcí na ráz, a ono to nějak nevychází a všechno doháníte na úkor spánku. Kniha na mě zapůsobila tak, že se mi dokonce o té autonehodě zdálo. A to pak bylo čtení!

Hledáte něco rychlého a napínavého? V tom případě je pro Vás Se záští jasná volba. Jediné co mi trochu vadí jsou různé gramatické chyby, ale to se dá přehlídnout, když Vás kniha správně chytne, a to myslím je u téhle jistota. Jsem moc ráda, že Omega vypisuje recenzní konkurzy na knihy jako je Se záští, a já mám tím pádem šanci si je přečíst. A věřím, že stejný názor má mnoho knihomolů.

10/10

Za knihu ještě jednou moc děkuji nakladatelství Omega!
Knihu si můžete zakoupit třeba ZDE!