čtvrtek 19. listopadu 2020

Recenze: Hotýlek na Islandu (Romantické útěky #5)

Orig. název: The Northern Lights Lodge
Autor: Julie Caplin
Překlad: Michaela Klevisová
Počet stran: 360

Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, úspory docházejí a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu nechce. Takže když jí personální agentura nabídne místo manažerky hotýlku Polární záře na Islandu, okamžitě přijme i přes to, že nesnáší zimu. Po příjezdu se nemůže zbavit dojmu, že udělala chybu. Jako šéfová se navíc uvede naprostým trapasem, takže pochybuje, jestli ji podřízení přijmou. Jenže pak jako by jí osud dal znamení, že má zůstat. V noci se na nebi roztančí polární záře a Lucy se při sledování toho fascinující podívané rozhodne vytěžit z téhle životní příležitosti co nejvíc. Využije všech svých znalostí a zkušeností a postará se, aby se z Polární záře stal nejúžasnější romantický hotel na celém Islandu! Hotel má špatné hodnocení a je poloprázdný, takže ji čeká pořádně tvrdá práce. Lucy dělá, co může, ale má pocit, že se jí někdo snaží škodit. Jsou k ní všichni kolegové upřímní? Může jim důvěřovat? Navíc ji začíná zneklidňovat barman Alex… Mezi ním a Lucy to sice jiskří, ale záhy se ukáže, že Alex skrývá nějaké tajemství…

Mám doma několik rozečtených sérií, u kterých nedočkavě čekám na další díly. Jednou z nich je i série Romantické úniky od Julie Caplin. U posledního dílu, Pláž v Chorvatsku, jsem zjistila, že je v plánu další kniha, Hotýlek na Islandu. Od té doby jsem ji nedočkavě vyhlížela. V říjnu už se v mailu konečně objevila, a nezbývalo nic jiného, než si na ní počkat. Věděla jsem, že to bude něco přesně pro mě, a pro dobu, kterou právě zažíváme.

Nemohla jsem přemoci pocit, že se do romantické knihy pouštím po strašně dlouhé době. Zdá se mi to jako celá věčnost, kdy jsem otevřela nějakou romantickou knihu, vypnula mozek a jenom četla. Ale už jsem to zatraceně potřebovala! Hotýlek na Islandu je v pořadí pátou knihou v sérii. Řekli byste si, že potřebujete předchozí díly, ale nepotřebujete. Jsou tu malé detaily, které pochopí pouze čtenáři předchozích dílů, ale není to nic důležitého pro děj.

Obálky celé série jsou sjednoceny v jednotném stylu, liší se pouze motiv na obálce. Tentokrát byl zvolen opravdu hygge motiv, konvička v dřevěném srubu a za oknem polární záře. Perfektní k Islandu. Samozřejmostí obálky je měkká vazba, která mi z počátku trochu vadila, ale po všech dílech jsem si na ni už zvykla. Na záložkách knihy je možné si prohlédnout předchozí díly, a vzadu si můžete přečíst informace o autorcce.

Nezaznamenala jsem na knihy žádné negativní ohlasy, pouze ty kladné. Julie Caplin má úžasný styl psaní, díky kterému si získala nespočet nadšených čtenářů. Píše čtivě, se spoustou přímé řeči a knihu dělí na krátké kapitoly. Díky tomu jsem Hotýlek na Islandu zvládla za dva dny, a to jsem ještě na čtení neměla ani tolik času. Kdybych ho měla, myslím si, že knihu dám za jediný den. Konec Hotýlku uzavírá epilog, který je naprosto perfektním zakončením.

Hlavní postavou knihy je Lucy Smartová. Je to velmi schopná a chytrá žena, a není divu, že je ředitelkou hotelu. Tedy, snaží se v této oblasti uchytit. Po jednom skandálu to není tak snadné. Hledá práci, a štěstí se na ni usměje na Islandu. Sbalí si kufry a jde štěstí na proti. Již první večer na Islandu ji okouzlí hotel, a netrvá dlouho, Lucy se spřátelí i s zaměstnanci hotelu. Mezi nimi vyčnívá okouzlující Alex, kterému jsem strašně fandila.

Na konci knihy je připraveno pro čtenáře skvělé překvapení, upozornění na další knihu, která vyjde příští rok. Takže se mám zase na co těšit! Tentokrát se podíváme trochu dál, a to do Asie. Šestý díl se bude jmenovat Čajovna v Tokiu. Moc se mi líbí obálka, ale trochu se děsím jmen a názvů... Ale snad se bojím zbytečně a i šestý díl bude stát za to!

Když jsem se do této série pouštěla, nečekala jsem, že bude mít tolik dílů. Bála jsem se, že s přibývajícími díly se bude kvalita zhoršovat, ale chyba. Autorčin styl psaní neztrácí na švihu, je pořád neskutečně čtivý a nápaditý. Víc takových knížek a sérií! Pokud sháníte pěknou knihu na pochmurný podzim/Vánoce, která ve Vás probudí tu pravou hygge náladu, Hotýlek na Islandu by mohl být dobrým adeptem.

10/10