Recenze: Neviděla jsem tě přicházet

Never Saw You Coming
Autor: Hayley Doyleová
Překlad: Kateřina Harrison Lipenská
Vydáno: Metafora, 2020
Počet stran: 384

Zara Khoury věří na lásku. A to tolik, že vyrazí – se všemi svými věcmi (včetně nepostradatelného mopu) – na cestu z Dubaje do Liverpoolu, aby byla s mužem, kterého sotva zná. Je to riskantní, ale ona si je jistá, že spojit svůj život s Nickem ve městě, kde nikoho jiného nezná, je přesně to, co potřebuje. Stěhování je pro ni snadné – celý život se přesouvala z místa na místo, takže vlastně ani neví jakou zemi opravdu nazývá domovem. Ví jen, že vila v Dubaji, kde žije se svým otcem, nevlastní matkou a bratrem to opravdu není.
Jim Glover je zaseklý na místě. Od doby, co mu zemřel otec, odložil stranou své sny a zůstává v rodném Liverpoolu, aby se staral o matku. Pracuje na místě bez perspektivy jako výběrčí mýta a vypadá to, jako by pro něj veškeré dobrodružství skončilo. Dokud mu nezazvoní telefon a on se nedozví, že se mu možná právě změnil život – v soutěži v rádiu vyhrál zbrusu nové BMW. Jim má náhle pocit, že získal nový směr. Může prodat auto a vzít matku na Floridu za svou sestrou a jejími dětmi. Může konečně seknout s prací a najít si takovou, která by ho opravdu bavila.
Zara a Jim by se, z hlediska pravděpodobnosti, nikdy neměli setkat, ale štěstěna tomu chce jinak, a když se jejich osudy střetnou, začíná cesta, která jim změní život.

Není to tak dlouho, co jsem Vám představovala poslední, nejčerstvější knihu z edice 7 lásky - Román z pokoje 128 (recenzi si můžete přečíst TADY). A dneska bych Vám chtěla představit trochu již starší novinku z této edice. Díky spolupráci s nakladatelstvím Grada mám o všech novinkách přehled, a proto po každé sedmilásce skáču jako po slitování. Celá tahle edice má na mě neskutečně uklidňující vliv, a já se tak nemůžu dočkat každé nové knihy, která v edici vyjde. Ale dost řečí, pojďme na recenzi!

Úvodem bych hrozně ráda řekla, že každá sedmiláska ve mně něco zanechala. Každá byla jedinečná, a já se je mezi sebou nesnažím srovnávat. Měla jsem takové tendence, ale každá popisuje jiné vztahy mezi lidmi, poskytuje pohled na lásku... Prostě to nejde. Ale k tomuhle "prozření" jsem se dopracovala teprve časem, po přečtení několika knih z této edice. Proto jsem neměla žádná očekávání a s radostí přijímala každou stranu, která mě čekala.

Na první pohled, si všimnete roztomilého formátu knihy, který je menší, než na který jsme normálně zvyklí. To je jedna z charakteristických vlastností sedmilásek. A další je design, který mají všechny knihy z edice poladěný tak, aby byl stejný, až na barvu a ilustrace. V tomto případě vyhrála sytá modrá, a na titulní straně můžeme vidět dvě osoby, které se míjejí. A o tomhle je celá kniha, o náhodném setkání dvou lidí.

Knihu jsem si vybrala, protože sedmiláska a věřím, že nás takových bude spousta. Ale po přečtení anotace jsem byla zvědavější a zvědavější. Když se do knihy pustíte, nečeká Vás žádný prolog. Uveddení do děje. Autorka Vás rovnýma nohama hodí do první kapitoly a plavte. Kapitol zde najdete čtyřicet dva, a co je super, na čtyři sta stran je to dost. Ve vyprávění se také střídají dvě hlavní postavy, a díky tomu působí celý děj dost energeticky, nikde se nezadrhává.

Když už jsme u hlavních postav, tak Vám je rovnou představím. Jiné postavy v knize nejsou důležité, vše stojí na Zaře a Jimovi. Zara je dcerou boháže, a protože bydlí ve velkoměstě, hned se předpokládá, že je rozmazlená. Opak je ale pravdou. Sama si zkusila už dost, a proto jí brzy takhle přestanete vnímat. Přesto byl ale mým favoritem Jim. Mladík, který je tak trochu smolař. Svojí přímočarostí je okouzlující a Zaru úžasně doplňuje.

Tahle sedmiláska, Neviděla jsem tě přicházet, ukazuje, jak se náhodné setkání může změnit v něco... Osudového. Nikdy nevíme, koho potkáme, a jakým způsobem nás daný člověk obohatí. Každý den, každá činnost je nepředvídatelný. A já si to díky téhle knížce uvědomila ještě víc, než kdykoli předtím. Zara se s Jimem potkali ve správný čas, na správném místě...

Další sedmiláska je za mnou, ale už teď mám rozečtenou další - Vypůjčený život. Musím říci, že jsem v polovině, a nemůžu se od knihy odtrhnout. Jsem zvědavá, jaká další sedmiláska bude na řadě... Už teď ji netrpělivě vyhlížím! Neviděla jsem tě přicházet byla úžasná, bylo mi za těžko ji dočítat... Ale pokud, hledáte knihu, která Vás naučí věřit náhodám... Tahle by mohla být slibná!

9/10

Za knihu Neviděla jsem tě přicházet moc děkuji Nakladatelství Grada.