sobota 23. května 2020

Recenze: Stíny mezi námi

Autor: Martin Rousek
Vydáno: MaHa, 2020
Počet stran: 240

Hrozivé události navždy změnily její život. Třiadvacetiletá Lilly by nejraději zapomněla na všechny výjevy, které se jí neustále vracejí do mysli. Když jí sousedka Lucy navrhne daleký výlet, neváhá ani vteřinu. Musí pryč z města. Radost ale po pár hodinách vystřídá strach. Dívky jako zázrakem přežijí autohavárii, ocitají se však uprostřed hlubokých lesů.

Při hledání pomoci se rozdělí, a Lilly vkročí do tajemné vesnice obývané k smrti vystrašenými lidmi. Jejich strach je na místě, jelikož zdejší divočina ukrývá dávné tajemství. Život mezi stromy není tak prázdný, jak by se mohlo zdát. Po Lucyině náhlém zmizení je jasné, že Lilly nečeká nic snadného. Místní poukazují na sousední liduprázdnou osadu. Možná nakonec nebude tak opuštěná… Desítky let stará tragédie se pomalu probouzí k životu a mihotající stíny uvnitř hvozdu utahují neviditelnou smyčku. Přicházejí.

Zachrání Lilly svou kamarádku dřív, než bude pozdě? A dokáže při tom odhalit bájné zlo terorizující nebohý kraj? Ztráta všeho, na čem jí kdy záleželo, je nebezpečně blízko…

Minulý rok jsem od Martina Rouska četla jeho první knihu, Dvojí mysl. Moc se mi líbil autorův styl psaní, postavy, celá dějová linka... Proto jsem byla neskutečně ráda, když se mi na instagramu ozval, a nabídl mi k recenzi i svou druhou knihu. Stíny mezi námi jsem párkrát zahlédla, a pravděpodobně bych se ke knize nějak dostala sama, protože jsem na volné pokračování Dvojí mysli byla strašně zvědavá!

První knihu jsem četla ve čtečce, ale druhá se ke mně dostala už v tištěné podobě, navíc s věnováním. Stíny mezi námi mají měkkou vazbu a jednoduchou obálku. Její vzhled odpovídá názvu, a černo-bílou barevnou kombinaci narušují pouze červená písmena názvu. Mám radši nepříliš zdobené obálky, a tahle mezi ně patří. I když na to nevypadá, vryje se Vám do paměti.

Kniha začíná prologem, který se mi po přečtení jevil trochu matoucím, ale po přečtení cca poloviny knihy jsem ho pochopila. Poté kniha pokračuje sedmnácti kapitolami, tak čtivými, že Vás kniha nepustí. Ráno jsem si sedla, a po pár hodinách se probrala z transu, ale s přečtenou knihou. Každá kapitola se mi zdála důležitá a každá byla čtivější než ta předchozí. Po těchto kapitolách knihu uzavírá epilog, který mi odpověděl na zbývající otázky.

Nemusíte si pro pochopení děje přečíst Dvojí mysl. Stíny mezi námi jsou pouze volným pokračováním. Ale doporučuji si Dvojí mysl přečíst, lépe pochopíte charaktery postav. Hlavně hlavní postavy, Lilly. Vzhledově byste jí neodhadli na silnou postavu. Drobná blondýnka v sobě ale skrývá neskutečně bojovného ducha. Není proto divu, že když zavítá do vesnice, kterou sužují přízraky, pustí se do práce a pokusí se místní obyvatele zachránit.

Letos jsem si řekla, že dám další šanci českým autorům. Zatím se mi to jeví jako dobrý plán. Stíny mezi námi byla neskutečná kniha. Plná napětí, překvapení a akce, která vedla až k epickému konci, který jsem absolutně nečekala. Navíc, kniha obsahuje stopy hororu, a to je něco pro mě. Miluji horory, a při téhle knize mi běhal mráz po zádech.

Jsem strašně ráda, že jsem se k této knize dostala. Byl to parádní čtenářský zážitek. Martin Rousek napsal skvělou knihu, plnou akce, napětí a tajemství. Navíc, dozvěděla jsem se, že autor píše další knihu, a to je další věc, ze které mám obrovskou radost! Už teď jsem na ní zvědavá a moc se těším, až si ji přečtu.

10/10