Recenze: Případ alchymistovy dcery

Orig. název: The Strange Case of the Alchemist's Daughter
Autor: Theodora Goss
Překlad: Petra Diestlerová
Vydáno: Argo, 2020
Počet stran: 344

Mary Jekyllová, po smrti rodičů osamělá a bez peněz, se začne zajímat o záhadnou minulost svého otce. Objeví stopu, která naznačuje, že Edward Hyde, otcův někdejší přítel a vrah, je možná stále nablízku. Na informace vedoucí k jeho dopadení je vypsána odměna… Odměna, jež by vyřešila všechny její tísnivé finanční potíže. Pátrání ji dovede k Hydeově dceři Dianě, divokému dítěti, zanechanému na výchovu u jeptišek. S pomocí Sherlocka Holmese a doktora Watsona se Mary dál snaží najít tajemného Hydea, a zakrátko se spřátelí s dalšími ženami, které jsou poznamenané děsivými experimenty svých stvořitelů – s Beatricí Rappacciniovou, Catherine Moreauovou a Justinou Frankensteinovou. Když spolu odhalí tajnou společnost nemorálních vědců posedlých touhou po moci, hrůzy jejich minulosti se vracejí v plné síle. A nyní je na nestvůrách, aby zvítězily nad nestvůrnými…

Pomalu se propracovávám ke knihám, které mi už déle leží na poličce. Jednou z nich je i kniha Případ alchymistovy dcery od Theodory Gossové. Byla jsem na knihu strašně zvědavá, už jen obálka vypadala slibně a anotace? Sice jsem z ní nebyla úplně moudrá, ale o to víc jsem se do ní chtěla pustit. Události, které nyní prožíváme, mi zajistily spoustu času na čtení, a tak jsem knížku zvládla pohodlně za dva dny.

Jak jsem už napsala, jedním z rozhodovacích faktorů pro mě byla obálka. Mám moc ráda Londýn, a tak když jsem viděla Big Ben v pozadí, byla jsem rozhodnutá. Trošku mě ale nalomila i anotace, ze které jsem se dozvěděla, že se v knize vyskytnou jména jako Jekyll, Hyde, Frankenstein a nechybí ani Sherlock Holmes se svým věrným Watsonem. No nebudu lhát, zdálo se mi to jako šílený mišmaš postav, příběhů...

Případ alchymistovy dcery je rozdělen na dvacet jedna kapitol. Při čtení musíte brát v potaz, že se příběh neodehrává v našem století, a mluva je trochu jinačí, stejně tak i styl života té doby. Proto začtení bylo maličko těžší, ale nakonec se mi to povedlo. Během děje do příběhu sem tam vstupovaly samotné postavy a dodávaly tak knížce na komičnosti svými hádkami o to, jak se to odehrávalo z jejich pohledu.

Postav se v příběhu vyskytuje velké množství, ale jsou představovány postupně, díky tomu jsem se v nich nijak neztrácela a po celou dobu čtení měla dobrý přehled o tom, kdo je kdo. Hlavní postavou je Mary, dcera slavného Jekylla. Brzy zjišťuje, že měl její otec temná vědecká tajemství a objevuje další dívky, jejichž otcové byli vědci. Postupně se tak seznamujeme s Dianou, Beatrice, Catherine a Justinou. Společně vytvoří Athénin klub.

Až po dočtení (netuším jak mi to mohlo uniknout) jsem zjistila, že se jedná o první díl série. Na jednu stranu je to špatný, už jsem zase rozečetla novou, ale na druhou jsem fakt ráda. Jako první díl to je hodně slibný začátek a já jsem zvědavá, jak se bude příběh odehrávat dál. Už jen kvůli otevřenému konci.

Na to, jak jsem byla z anotace zmatená, se kniha vyvinula opravdu slibně. Autorka si pohrála s postavami, vymyslela zajímavý příběh, a nakonec vše perfektně rozmotala. Knize nechybí akce, momenty napětí a otevřený konec mě jen ponoukl k tomu, abych se těšila na další díl. Za mě povedená kniha a série s obrovským potenciálem!

9/10

Za knihu Případ alchymistovy dcery moc děkuji Kosmasu!