Recenze: Catwoman - Ve svitu měsíce

Orig. název: Under The Moon: A Catwoman Tale
Autor: Lauren Myracle
Ilustrace: Isaac Goodhart
Překlad: Filip Škába
Vydáno: Crew, 2020
Počet stran: 204

Selina Kyleová je tvrdší, než sama tuší. Patnáct let snášela řetěz špatných známostí své matky. Když se Dernell, matčin současný vyvolený, ukáže krutější než všichni ostatní, Selina přehodnotí svůj vztah k domovu. Žádným způsobem nedokáže sdílet střechu nad hlavou s Dernellem. A protože Dernell se nikam nechystá, musí jít Selina. Jedna z nejprodávanějších autorek podle New York Times Lauren Myracleová (ttyl) a kreslíř Isaac Goodhart přinášejí příběh o tom, jak přežít ve světě, který tě vypudil z domova, a jak najít spojence v nejméně očekávaných chvílích.

Minulý rok se mi podařilo navázat spolupráce s Nakladatelstvím Crew. První kniha, kterou jsem takto recenzovala byla Mera. Právě tato kniha odstartovala vydávání Young Adult komiksů. No, byla jsem zvědavá. A na konci Mery byla ukázka na knihu, o které bude dnešní recenze, na Catwoman. Už jen při čtení ukázky jsem si říkala, že bych si jí moc ráda přečetla. A teď už jí mám tady, přečtenou!

Nevím, jestli je to jen můj postřeh nebo je nás víc, ale zdá se mi, že komiksy většinou vychází v měkké vazbě. Já mám radši hardbacky, už jen z praktických důvodů. Catwoman patří pro mě k těm "raritním" komiksům, které mají pevnou vazbu. Za to má body k dobru, a navíc, má fakt povedenou obálku. Je v temnějších odstínech, ale neskutečně se to k ní hodí.

Kniha Catwoman mě na první pohled (tím myslím ukázku v Meře) zaujala kresbou. Je opravdu povedená. Ilustrátor si vyhrál s odstíny modré barvy, a tak v knize na jinou barvu prostě nenarazíte. Ale pro Catwoman, která se vyskytuje v Gothamu hlavně v noci, je to to pravé. Příběh mapuje začátky Catwoman, její nelehké dětství až po vytvoření superhrdinky a následná dobrodružství.

Selina se mi neskutečně vryla pod kůži. Její dětství byl jeden velký boj, matka se jí nezastala a otce neměla. Není proto divu, že se rozhodla hledat oporu jinde. Nachází roztomilé kotě, ale nedopadne to dobře. Po několika dobrodružství se přidává ke skupině, a vydává se na zločineckou dráhu. Brzy už to není Selina Kyleová, ale Catwoman. Nikdo už jí jinak nezná.

Uznávám, že neznám celý příběh Catwoman, nevím, jak moc je v této knize přikrášlený. Pokud ale trochu DC znáte, víte, že existuje spojitost mezi ní a Brucem Waynem, neboli Batmanem. A právě i jeho fanoušci si zde přijdou na své. Bruce se zde také objevuje, již po smrti rodičů v náctiletých letech. V tomhle komiksu byl naprosto úžasný a já si ho oblíbila zase o něco víc.

Moc jsem se na komiks Catwoman těšila. Nejenom kvůli anotaci, obálce... hlavně kvůli té ukázce co byla v Meře. Už jen ta mě chytla a čekat na to, až kniha vyjde bylo nekonečné. Moje očekávání byla obrovská a jsem ráda, že se splnila. V porovnání s Merou byla Catwoman o dost lepší, propracovanější a akčnější. Jedině doporučuji!

10/10