Recenze: Nebezpečné přátelství (Woodwalker #2)

Orig. název: Woodwalkers: Gefährliche Freundschaft
Autor: Katja Brandis
Překlad: Ivana Führmann Vízdalová
Vydáno: Bookmedia, 2019
Počet stran: 272

Ve škole pro woodwalkery začíná další školní rok a s ním i další dobrodružství. Carag spolu se svými spolužáky absolvuje speciální expedice, na kterých si vyzkouší praktické znalosti z prvního ročníku. Má ale zvláštní pocit, že jej někdo sleduje. Z Andrewa Millinga si totiž udělal velmi mocného nepřítele, který mu nyní dost ošklivě kříží cestu. Něco důležitého ale Carag také získá, a to velice překvapivého spojence a přítele - Tikaani, převtělenkyni bílé vlčice. Může ale přátelství mezi pumou a vlkem vůbec existovat?

Na začátku roku mi byla nabídnuta spolupráce od Knihy měsíce, a já se rozhodla po prázdninách ve spolupráci pokračovat. Projekt se stále zlepšuje, a vybrat si každý měsíc mezi tolika skvělými knihami je strašně těžké. Ale pro říjen mi to zjednodušilo pokračování série Woodwalker. První díl byl zároveň i první knihou v rámci této spolupráce, a tak jsem to vzala jako jasné znamení.

Série Woodwalker je psaná pro děti, a do tohoto duchu je stylizovaná i obálka. Hezky barevná, s několika zajímavými detaily. Co se mi líbí je oko na hřbetu, které mají oba díly, protože díky tomu vedle sebe moc pěkně vypadají v knihovně. Barevnost je u dětí důležitá, je to ta skupina, která si knihu vybere podle obálky, a až potom řeší o čem to vlastně bude.

Už první díl mě okouzlil. Recenzi na něj si můžete přečíst TADY. A to nejenom kvůli originálnímu příběhu, který pokračuje i ve dvojce, a hezké obálce. Kniha má větší písmena, což je pro děti ideální, krátké kapitoly, ale hlavně ilustrace. Woodwalker obsahuje hromadu malůvek šelem, a pěkně tak oživují příběh.

Hlavním hrdinou knihy je puma Carag. Se svými přáteli prožívá nová dobrodružství, u kterých jsem se ani tentokrát nenudila. Děj rychle ubíhá, a zatímco Carag řeší školní úkoly, projekty a testy, na druhou stranu hledá svojí rodinu a prožívá první zamilování a další problémy, které řeší každý normální kluk v jeho věku. Opět to celé má trochu nádech Harryho Pottera, ale to dělá prostředí internátní školy, ve které Carag žije.

Pro mě bohužel, je to další část série. Mám rozečteno tolik sérií, že nevím, co dřív. Je neskutečně mučivé čekat na další díl, a u Woodwalkera to platí dvojnásob. Už teď se těším na další díl, i když nevím kdy má vyjít. Ale opravdu doufám, že to bude brzy. Myslím si, že příběh má potenciál, a jsem zvědavá, jakou cestou ho bude autorka rozvíjet.

Ani druhý díl série Woodwalker mě nezklamal. Byla radost se opět setkat s Caragem, jeho přáteli a prožít další dobrodružství. Občas není špatné si přečíst něco trochu odpočinkového, a něco, co rychle uteče. Myslím si, že Woodwalker je ideální čtení pro děti od deseti let. Větší písmena, originální příběh a žádné záludnosti.

10/10