Recenze: Hygge a polibky

Orig. název: Hygge and Kisses
Autor: Clara Christensenová
Překlad: Ina Leckie
Vydáno: Jota, 2018
Počet stran: 310

Šestadvacetiletá Bo byla vždy pečlivá a opatrná. I přesto se v práci dočkala výpovědi pro nadbytečnost a životní plány se jí teď začínají párat jako nepovedený svetr. Bo horečnatě shání nové zaměstnání, ale kamarádka Kirsten ji přesvědčí, aby spolu odjely na dovolenou, na chatu její matky postavenou na nejsevernějším cípu Severního Jutska. Bo se zastydí, že o tomto dánském kraji nikdy neslyšela.
Pár dalších kliknutí a už není cesty zpět. Život Bo začne nabírat docela nový směr.

Každý vnímá přelom podzimu a zimy jako depresivní období, a je jen málo věcí, co ho dokáží vylepšit. Mezi těmito věcmi jsou i knihy, a Hygge a polibky jsou jednou z nich. Knihy s tématikou Hygge jsou moje oblíbené. A na tuto dobu naprosto ideální. Tyto knihy mi vždy zlepší náladu a nevnímám nepříjemné počasí tak negativně. A co mě nejvíce překvapuje je, že jsem ještě nenarazila na žádnou, která by se mi nelíbila.

Kniha Hygge a polibky není kouzelná pouze obsahem. Naprosto vás očaruje jen svou překrásnou obálkou. Musím se přiznat, že když jsem knihu poprvé viděla, okamžitě jsem po ní zatoužila už jenom kvůli obálce. Název knihy je vyveden v lesknoucích se modrých písmenech, jak na hřbetě knihy, tak i na obálce. Krásná zimní krajinka je jen příjemným dokreslením celého obsahu knihy.

Kniha Hygge a polibky je rozdělena na tři části. První část obsahuje 9 kapitol, ve kterým hlavní hrdinka Bo neprožívá zrovna nejlepší chvíle života v Londýně. Ve druhé části, se ale vše láme. Bo se vydává do Skagenu. Tady se odehrává dalších šest kapitol, a musím rovnou říci, že tato část knihy mě bavila nejvíce. Poslední část se rozkládá na osmi kapitolách, a je plná překvapení.

Celá kniha je velmi čtivá, nenajde se ani jedno jediné možné místečko nudy. Samozřejmě, jsou místa, která mě bavila více, a tím mám na mysli prostředek knihy, druhou část, Skagen. Bavily mě autorčiny popisy, postavy byly sympatické a děj možná lehce předvídatelný, ale milý. Celá myšlenka Hygge je naprosto kouzelná, a já se vždy do takové knihy začtu.

Hlavní hrdinka knihy, Bo, je normální. Klade na sebe vysoké pracovní nároky, a když je nedokáže plnit, je nešťastná. To, že se podívá do Skagenu ji změní život, a stane se z ní někdo úplně jiný, ale lepší. Dojde jí, co je v životě důležité, a začne se věnovat práci o které ví, že ji bude bavit. A kdo ví, možná to nebude jediné, co získá...

V roce 2018 jsem četla několik knih se základem v Hygge. Byla to Život zn. Hygge, která mě přinutila si více takových knih přečíst. A teď, když začíná rok nový, a já si rekapituluji přečtené knihy, musím říci, že díky takovým knihám byl rok 2018 krásnější. Já jen doufám, že se takových knih dočkáme i v tomto roce.

Hygge a polibky je knihou, která se nejlépe hodí pro toto období. Přelom podzimu a zimy, konec zimy.. nedokáži si představit, že bych tuhle knížku četla v létě. To prostě nejde. Ale už teď je mi jasné, že příští Vánoce po ní opět sáhnu, a pustím se do čtení. Je to tak neskutečně romantický a milý příběh, co vás chytí za srdce. Pro mě rozhodně jedna z nejlepších knih roku 2018.

Za zaslání recenzního výtisku bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Jota, kde si knihu Hygge a polibky můžete také zakoupit.