Recenze: Kavárna v Kodani

Orig. název: The Little Café in Copenhagen
Autor: Julie Caplin
Překlad: Jana Chartier
Vydáno: Cosmopolis, 2018
Počet stran: 352

Vtipný příběh o lásce, štěstí a cestování, který vás chytne od první stránky! Popadněte teplou deku, hrnek horké čokolády a začtěte se… Úspěšná manažerka Kate má přesně takový život, jaký si vysnila. Pracuje pro jednu z nejlepších PR agentur v rušném Londýně, je úspěšná, okouzlující a její přítel je tak… skvělý. Dokud jí tento skvělý přítel neukradne nápady, díky nimž je povýšen místo ní. Kate by ráda všem dokázala, že není tak mladá a nezkušená, jak si všichni myslí. Získat jako nového klienta velkého prodejce dánských bytových doplňků a nábytku je její šance. Protože práce je pro ni vším. Proto musí absolvovat cestu do Kodaně. Co se zprvu zdá jako otravný PR výlet pro hrstku ještě otravnějších novinářů, jehož jediným účelem je získání zakázky pro Kate, se nakonec změní v cestu, která všem účastníkům změní životy. Během poznávání krás Kodaně a dánského přístupu k životu poznávají novináři i Kate sami sebe. A nakonec se ukáže, že všichni získali mnohem víc než jen námět na články nebo pracovní příležitost.

Kavárna v Kodani je kniha pro každého knihomola, který si alespoň jednou v životě řekl, jaké by to asi bylo otevřít si vlastní útulnou kavárnu. Já jsem rozhodně jedním z nich! Kavárna v Kodani vypráví krásný příběh plný lásky, kávy, horké čokolády, skořice a samozřejmě hygge, životního stylu, který zaznamenal v poslední době obrovský úspěch!

Obálka Kavárny v Kodani vyloženě láká k línému nedělnímu dni. K tomu nejlepšímu zakončení víkendu, a celého týdne. Takovému, kdy si zalezete pod deku, uvaříte si čaj, kafe nebo horkou čokoládu a vezmete si knížku. A Kavárna v Kodani je jednou z těch knih, které jsou pro tyhle chvilky stvořené. Jediné, co mě na obálce mrzí je měkká vazba, kvůli které jsem ji nechtěla tahat pořád s sebou aby se nezničila.

Kavárna v Kodani má předvídatelné členění, pokud si přečtete anotaci. Kniha má tři části, začíná Londýnem, pokračuje Kodaní a je zakončena opět Londýnem, po kterém následuje epilog. Tyto tři části obsahují krátké kapitoly, které jsou čtivé, originální, a při jejich čtení dostanete nejednou chuť na něco dobrého. Tématika hygge je základem knihy, a proto není divu, že probudí tu správnou hygge náladu i u Vás.

Autorkou knihy je Julie Caplinová, která na mě působí velmi sympaticky, protože je závislá na cestování a dobrém jídle. Stejně jako hlavní postava knihy pracuje v PR. Mnoho let cestovala po Evropě společně s několika novináři objevovala tajemství gastronomie v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Kodani a Švýcarsku. Tyto cesty ji inspirovaly k napsání trilogie, které je Kavárna v Kodani prvním dílem!

Kavárna v Kodani začíná v Londýně, ve velké PR společnosti kde pracuje Kate Sinclairová, hlavní postava tohoto příběhu. Kate je zamilovaná do své práce, snaží se o povýšení... ale pak se jí tento sen rozsype jako domeček z karet. Je to ale klikařka, hned se objeví nová příležitost a Kate se jí chytne. Zanedlouho už je na cestě do Kodaně se šesti novináři, kteří jsou jako noční můra. Každý je jiný a jejich hlídání je nadlidský úkol. Kate ujde dlouhou cestu, a jeden jediný týden změní celý její život. Nalezne nové přátele, styl života a lásku.

Hygge je možná momentálním fenoménem, ale musím se přiznat, že se mi moc líbí. Celá ta myšlenka útulna, svíček, přehozů, kafe a čaje je mi šitá na míru. Četla jsem asi dvě knihy na toto téma a zamilovala jsem si je. Nedivím se, že Dánsko je země nejšťastnějších lidí na světě, s tímhle stylem nemůže být nikdo nešťastný.

Pokud trpíte na depresivní podzimní počasí, stejně jako já, a hledáte pohodovou knížku, která Vás z téhle krize dostane, je Kavárna v Kodani dokonalou volbou. Začetla jsem se hned v první kapitole, a tohle tempo mi vydrželo až do konce knihy. Zmákla jsem ji za večer, kus noci a dopoledne! Rozhodně tedy doporučuji!

Moc děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku, kde si knihu Kavárna v Kodani můžete také zakoupit!