Recenze: Chladnokrevně

Orig. název: Cold Blood
Autor: Robert Bryndza
Překlad:  Kateřina Elisová
Vydáno: Cosmopolis, 2018
Počet stran: 416

Chladné londýnské ráno. Velký kufr, který vyplavila Temže. Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová a její kolegyně Mossová už tuší, že je uvnitř nečeká příjemné překvapení… Ale na to, co doopravdy najdou uvnitř, když se jim zrezivělý kufr podaří na několikátý pokus otevřít, nemůže být nikdo nikdy připraven…

Byť to není poprvé, co detektiv šéfinspektor Erika Fosterová čelí brutální vraždě, kufr s rozřezaným tělem mladého muže vyplavený na břeh Temže ji šokuje. O dva týdny dříve bylo navíc nalezeno v podobném kufru tělo mladé ženy. Je to jen náhoda, nebo se Erika a její tým budou muset znovu postavit sériovému vrahovi? Co obě oběti spojuje? A co další případy, které se sice staly v jiném okresu a za jiných okolností? Mohou se i u nich najít nějaké styčné body s případem těl v kufrech? Zločin si navíc, jak známo, nevybírá dovolenou a Erika se zaplete do paralelního případu.

Další kniha Roberta Bryndzy je na světě, a já jsem moc ráda, že Vám ji mohu prostřednictvím této recenze doporučit, a více Vás s ní seznámit! Pokaždé, kdy vyjde nová kniha o Erice Fosterové, je to pro mě jako malé Vánoce, zkrátka knihomolský svátek. Proč? Protože každý další díl této detektivní série je ještě lepší než ten předchozí, a já tak vím, že nebudu zklamaná. Po přečtení anotace jsem se trochu vyděsila, zní to dost morbidně... ale nenechte se tím prosím zastrašit!

Obálky celé série mají podobné přebaly, vyskytují se tu stejné prvky, jako je styl písma, nálepka světového bestselleru... Ale pokaždé mě překvapí tím, jak je na nich zpracovaný zločin, okolo kterého se točí celé dějství knihy. Oběti nalezené v Temži... dokážete si představit lepší obálku? Já asi ne. Srovnávat s Chladnokrevně ostatní obálky nemůžu, každá má něco do sebe.

Tentokrát se příběh děje ve dvou časových rovinách. V první jsme svědky vyšetřování hrůzného nálezu, a společně s Erikou rozplétáme záhadu. Ve druhé rovině se seznamujeme s Ninou. Ta se seznámí s Maxem, který je atraktivní a pomalu mezi nimi vzniká vztah. Nina podléhá Maxovu myšlení a je až děsivé, jak láska dokáže zatemnit mozek. Kniha Chladnokrevně obsahuje 81 kapitol, a epilog. Neskutečně oceňuji krátkost kapitol, a spoustu přímé řeči. Tyhle prvky přispívají k napínavosti a mně se kniha četla skoro sama.

Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu, které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller.Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I pokračování Noční lov, Temné hlubiny, Do posledního dechu, Chladnokrevně se drží na předních příčkách prodávaných knih.Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů.

Představit Eriku Fosterovou, hlavní hrdinku knihy je běh na dlouhou trať. Je to postava, která se neustále vyvíjí, a kterou máte každým dílem radši. Opravdu nevím, jestli jsem se někdy setkala se ženskou postavou, která je statečná, odvážná, inteligentní a zároveň citlivá. Robertu Bryndzovi se podařilo stvořit postavu s neskutečným charakterem. Ale opět se setkáváme i se starými známými postavami, které známe z minulých dílů, jako je Marsh, Mossová a Peterson.

Knihy od Roberta Bryndzy jsou neskutečně čtivé, propletené, dotažené do těch sebemenších detailů... vždycky hledám chyby, a nikdy je nenajdu. Jediné snad co mě mrzí je, že se na novou knihu hrozně dlouho těším, když dorazí následuje neskutečná vlna nadšení a skoro oslavy, a pak jí přečtu během dvou dnů...

Pro mě kniha je Chladnokrevně neskutečný poklad, na který se vyplatilo čekat (málem mi jí ztratili na poště..). Už teď je mi ale jasné, že až budu dávat dohromady článek nejlepších knih za rok 2018, Chladnokrevně bude někde na předních příčkách. Pokud milujete napětí, detektivky a překvapení stejně jako já, musím Vám tuto podzimní novinku doporučit, budete nadšení!

Za poskytnutí knihy k recenzi moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si knihu Chladnokrevně můžete také zakoupit!