Recenze: Bon Jovi

Autor: Bryan Reesman
Překlad: Martin Zeidler
Počet stran: 208

Hudební novinář Bryan Reesman popisuje v této fotografické publikaci bohatý a úspěšný repertoár skupiny Bon Jovi, včetně pozoruhodných a nezapomenutelných hitů.
Autor se věnuje sestavám skupiny, mapuje vzestupy a pády jednotlivých členů a nezapomněl ani na divoká světová turné, natáčení videoklipů nebo sólové projekty jednotlivých členů kapely.
Původní, nepřikrášlené rozhovory, vzpomínky a více než 130 barevných fotografií.

Už když jsem byla menší, byla jsem dost vybíravá co se týká hudby. Táta měl, a ještě pořád má obrovské množství desek, které jsme si pouštěli. A tak jsem vyrostla na AC/DC, U2, Foo Fighters... a mnohých dalších kapelách. To byl pravděpodobně začátek mé lásky k hudbě, bez které si nedokážu představit jediný den. Pořád kolem sebe musím mít nějakou melodii, hlas.. zkrátka zvuk, který podbarvuje každodenní život. Když jsem zahlédla knihu Bon Jovi, zamilovala jsem se, protože i tahle legendární kapela je mou oblíbenou. Děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku!

Kniha nemá klasický A5 rozměr, je to větší A4, což mě při rozbalování docela překvapilo. Ale při prvním otevření mi došlo, že jinak by to být ani nemohlo, ale k tomu se ještě dostanu. Na knihu jsem několikrát narazila ve výloze, a i přesto jsem si jí okamžitě všimla. Černo červená kombinace se jak ke kapele, tak i k obsahu knihy dokonale hodí. Jediné, co jsem nepochopila, je modrá obruba stránek. Myslím, že červená by se hodila více.

Bon Jovi za sebou mají spletitou historii, ale to každá kapela. Tato kniha dokonale mapuje jejich cestu na vrchol. Kapitoly jsou skryty za časovými úseky, vždy v rozmezí několika let. Během těchto kapitol je možné si prohlédnout fotografie z koncertů, obsahy alb, lístky na koncerty, plakáty. To je právě to, na co jsem už narazila v odstavci výše. Kdyby kniha nebyla formátově větší, nebylo by možné do ní dát fotografie, které každý fanoušek ocení.

Bryan Reesman je novinář, který se specializuje na hudební a kulturní sféru. Píše pro významná média, jako třeba New York Times, Playboy, MSN Movies, E! Online, American Way, Grammy.... a další. Napsal několik doprovodných textů k albům skupin AC/DC, Black Sabbath, 311 a dalším kapelám. Je již deset let členem Recording Academy. Je přispěvatelem do knih, jako je třeba The Art of Metal. Bryan Reesman má za sebou velmi rozsáhlou tvorbu. Věřte mi, že kdybych měla vypsat všechno, budete u této recenze ještě dlouho.

Kniha je jakousi encyklopedií této kapely. To automaticky znamená malé písmo, a rozebrání všech skutečností do hloubky. Ale pak jsou tu výraznější části textu. Písmena jsou větší a tučně zvýrazněna, a většinou se jedná o rozhovory, které poskytly buď samy hvězdy kapely, a nebo jejich nejbližší okolí. Potom tu jsou ještě popisy fotografií. Tady se ukazuje vysoká preciznost knihy, protože není fotka, které by chyběl popis. Kniha se díky těmto doplňkům četla skvěle, i když místy byla možná opravdu až příliš detailní.

Co se mi na knihách inspirovaných hudbou líbí je, že si přečtete stránku, narazíte na konkrétní skladbu a můžete si ji pustit ke čtení. Máte potom pocit, jako by k Vám promlouvala a Vy jste ji i lépe pochopili. Jsem asi jeden z mála čtenářů, kteří mohou stát vedle reprobeden a číst si. Při čtení této knihy jsem ujížděla na peckách jako Always, It's my life, Livin' on a player a ostatních hitech skupiny Bon Jovi.

Jsem za tuto knihu neskutečně vděčná. Pokud jste fanouškem této kapely stejně jako já, myslím, že by se Vám mohlo hodně zamlouvat. Já sama jsem z ní nadšená, a to že ji mám doma, je ještě lepší. Opravdový poklad! Nádhera od obálky až po fotografie, některé směle umístěné přes celou dvojstranu.

10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Omega, kde si knihu Bon Jovi můžete také zakoupit.