Recenze: Temné hlubiny

Orig. název: Dark Water
Autor: Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Vydáno: Cosmopolis, 2017
Počet stran: 416

Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.
Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Collinsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.

Už po dočtení Nočního lovu (recenze) jsem se nemohla dočkat dalšího dílu knihy o Erice Fosterové, od Roberta Bryndzy. S Bárou z nakladatelství Cosmopolis byla skvělá domluva, a na moje narozeniny už byl balíček doma. A lepší dárek, než novou knihu od mého oblíbeného spisovatele jsem si opravdu nemohla přát. Čekala jsem tak dlouho! Bohužel jsem se do Temných hlubin nemohla pustit hned, doma mi na poličce ležely ještě nějaké knižní resty. Chtěla jsem na ni mít dostatek času, i když jsem tušila, že ji přečtu během chvilky, stejně jako to bylo u Dívky v ledu a Nočním lovu.

Kniha je na první pohled díky tyrkysové barvě nepřehlédnutelná (a mě se zdá nejhezčí). Po dočtení Temných hlubin Vám docvaknou některé detaily obálky, a překvapí Vás, jak moc příběh vystihuje. Dokonalá obálka už je samozřejmostí, stejně jako krátké kapitoly, kterými je celá knihu napsána. Kniha těchto kapitol obsahuje něco okolo sedmdesáti, poskytující nám pohled na práci Eriky Fosterové, vedlejší postavy a v neposlední řadě vraha. Právě kapitoly popisující činy zabijáka mi naháněly husí kůži. Novinkou je několik stran z minulosti konkrétně z roku 1990, kdy se sedmiletá Jessica ztratila.

Styl psaní Roberta Bryndzy bych mohla popisovat a chválit neskutečně dlouho. Je to génius. Nikdy jsem se nesetkala s knihou napsanou tak jednoduše a přesto perfektně. Když knihu otevřete, nemáte šanci ji předčasně zavřít. Děj se nezadrhává, nenudí své čtenáře. Krátké kapitoly, které jsem již zmínila, Vás nutí číst dál a dál. Nechybí v nich poutavý popis, detaily ze kterých mrazí, napětí, akce a hlavně vše do sebe perfektně pasuje. Celých 416 stran je neskutečně čtivých! Další povedený počin nakladatelství Cosmopolis.

A postavy? Můžete se těšit na staré známé hrdiny, tím myslím přátelského Petersona, ráznou Mossovou a milého Isaaca, kteří Erice opět pomáhají s řešením případu. A samozřejmě Erika, hlavní postava, prošla další zlidšťovací změnou. Je otevřenější, sympatičtější, přívětivější a čitelnější. Zdá se mi, že v Temných hlubinách zatím vykazuje nejlepší chování. Odhalujeme více i její rodinu - sestru Lenku, a její děti. Erika se předvedla jako ukázková tetička, a díky tomu se začíná pomaličku dostávat i přes smrt svého manžela, Marka.

Poprvé, když jsem otevřela Dívku v ledu, jsem byla neskutečně nadšená. Mám ohromnou radost, že mě láska k této série nepustila a ani nezeslábla. Vždycky si u knih od Roberta Bryndzy domlouvám, abych je četla pomalu, vychutnávala si každé slovíčko, každé slovní spojení.. ale je to nemožné. Vždy knihu proletím během třeba dvou dní, a pak opět nastává to nesnesitelné čekání na zázrak, v podání nové knihy.

Kniha je perfektní. Jak po stránce dějové, jazykové, nebo postav. Myslím, že každý nadšenec detektivek bude po přečtení několika stránek skákat do vzduchu. Děj lehce ubíhá a najednou jste na konci.. co víc si přát? Já prostě nemůžu jinak než dát plný počet bodů! Další skvělá kniha a já mohla být u toho!

10/10

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Cosmopolis, kde si můžete Temné hlubiny zakoupit.