Recenze: Elegantní hřích

Orig. název: Working It
Autor: Kendall Ryan
Překlad: Kristýna Vítková
Vydáno: Cosmopolis, 2015
Počet stran: 336

Když dostane nevinná a slušně vychovaná Emmy Clarková práci asistentky v modelingové agentuře v New Yorku, splní se jí sen. Ovšem práce pro tyranskou šéfovou Fionu se stane noční můrou. Jediné, co Emmy v práci drží, je hvězda mužského modelingu Ben. Ben je Emmyin naprostý opak: je neuvěřitelně nádherný, dobře placený a zcestovalý. Emmy ale nechce být jen jednou z dlouhé řady jeho fanynek a příležitostných flirtů. Když se však začnou sbližovat a překonají i temné Benovo tajemství, vloží se mezi ně Fiona a jejich vztah i kariéra jsou v ohrožení.

Po úžasné, skvělé, dokonalé sérii Láska podle Shakespeara jsem hledala nějakou jinou knihu/sérii na podobné motivy. Prostě adekvátní náhradu. Narazila jsem na sérii Love by Design, opět od nakladatelství Cosmopolis. Jedná se o Trilogii z prostředí modelingu. Napsala jsem Báře, domluvily jsme se a za pár dní mi přišel pěkně oplácaný balíček. Byla totiž tak moc hodná, že mi poslala rovnou celou sérii! Moc děkuji!

Už při prvním pohledu na obálku je jasné, že se jedná o romantickou knížku, naplněnou emocemi. Můžete u ní vypnout, pustit všechny starosti za hlavu a prožívat úžasný příběh Emmy a Bena z první řady. Asi to není úplně příběh ze života, který by se stal každé asistentce v modelingové agentuře, takže bych to spíše nazvala moderní Popelkou. Zalíbila se mi už jen anotace, a když jsem si knihy dala do knihovny, byla to láska na první pohled. Kdyby nic, tak aspoň v té knihovně vypadají dokonale, říkala jsem si.

Autorku jsem neznala, takže jsem netušila co od ní čekat, a ani jestli mi její styl sedne. Na knihu jsem četla totiž dost rozporuplné komentáře. Strach mě ale opustil už po Prologu. Kendall Ryanová píše čtivě, ději nechybí spád, napětí a obrovské množství emocí. Kniha začíná prologem, a pokračuje několika kapitolami, psaných v ich-formě. Střídají se zde pohledy Emmy i Bena, a my tak máme perfektní přehled o všem co prožívají, a jak vidí toho druhého. Celkově Vám kniha může připomínat sérii Padesát odstínů, ale myslím, že je celkově o dost uvěřitelnější.

Hlavní hrdinkou je Emmy, která se nám před očima mění z kačátka v labuť. Díky popisu autorky jsem si o ní hned udělala názor. Je celkem naivní a přitom i malinko hloupá. Aspoň na začátku byla! Nechápala jsem jak mohla získat práci v modelingové agentuře, když její smysl pro módu je na nule. A co ještě nechápu je to, jak se mohla dát tolik do kupy, když na začátku byla celkem postava -zoufalec. Mám ráda průbojné hrdinky, a Emmy mezi ně bohužel nepatří. Oproti tomu okouzlující Ben, její doslova protiklad. Charismatický, chytrý, praktický, a upřímný model, který si i přes slávu ponechal skromnou tvář, i když se ve světě modelingu pohybuje už od mala. Jeho matka je uznávanou světovou modelkou. Ale nebylo by to jen tak, kdyby se mezi ně někdo nemíchal. Tento negativní prvek zastává Fiona, Emmyina nadřízená, a dost jim jejich idelický vztah komplikuje. Udělá cokoliv aby Emmy znepříjemnila život. Právě Fiona dodává knize překvapení a napětí.

I když se celá kniha zdá jako tuctová, pomůže Vám vcelku věrohodně nakouknout pod pokličku modelingu a trochu mu porozumět. Po tomhle poznání si začnete uvědomovat, co všechno tato hvězdná kariéra obnáší. Líbí se mi i ten princeznovský syndrom, kdy se z obyčejné dívky stane někdo, kdo si začne vážit sám sebe. Ke konci jsem samozřejmě doufala v happy end, ale o čem by byli další dva díly?  A pak přišla rána, kterou jsem vůbec nepovažovala za možnou. A to je jeden z důvodů proč se těším na další díl, Turbulence touhy.

Knihu bych doporučila všem, co mají rádi takové ''vylepšené'' příběhy ze života, romantiku, módu, a možná šťastné konce. Při čtení jsem se bavila hláškami postav, a to je další důvod, proč této knize dám přednost před Padesáti odstíny, které jsem již zmiňovala. Ale i tak si myslím, že fanoušci více známého dvojčete budou nadšeni.

9/10
Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis!
Knihu si můžete zakoupit ZDE!