Recenze: Noční lov

Orig. název: The Night Stalker
Autor: Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Vydáno: Cosmopolis, 2017
Počet stran: 432

Jedné horké červnové noci je šéfinspektor Erika  Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené. O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.

Můj názor:
Není to tak dlouho co jsem psala recenzi na Dívku v ledu a už jsem tu s dalším dílem. Nikdy jsem si nemyslela, že by mi detektivky přirostly nějak extra k srdci, ale stalo se. Po Dívce v ledu mi bylo jasné, že si musím opatřit i Noční lov. Robert Bryndza mi neskutečně sedl svým stylem vyprávění, i fantazií. Jeho díla jsou až děsivě realistická (občas se dostaví i husí kůže a mrazení). Skvělou zprávou bylo, když mi nakladatelství Cosmopolis vyšlo vstříc, a knihu mi zaslalo k recenzi, moc jim za to děkuji! Velmi si této spolupráce vážím, vždy jsem s knihou maximálně spokojená.

Kniha má nádhernou obálku, která se mi tentokrát líbí více než u Dívky v ledu. Žlutá  na modrém pozadí je trefa do černého, skvěle upoutá pozornost možného čtenáře. Rozměry knihy jsou takové správné, aspoň mě kniha hezky sedla do ruky a dokonce se vešla do obalu, který občas používám. Tuhle nádheru jsem prostě nemohla ani trochu poškodit!

Robert Bryndza i v tomto díle dokazuje své mistrovství, a opět své čtenáře provází temným zákulisím vyšetřování vražd. Neztrácí na čtivosti, akci, napětí, opravdovosti... nedá se mu absolutně nic vytknout. Knihu jsem otevřela a po prvních málo stránkách bylo nemožné Noční lov odložit. Bryndza je pro mě důkazem, že klasika a nezměnitelná skutečnost se dá povýšit na úplně jiný level. Kdo stále přemýšlí nad četbou jeho knih, mám pro něj jen doporučení, ať jim dá šanci, protože nebude litovat. Noční lov i Dívku v ledu si musí zamilovat každý.

Samozřejmě nesmí chybět oblíbené postavy, jako Erika Fosterová, hlavní hrdinka. Už od první kapitoly bylo vidět jak se postupně vyvíjí, jak se mění. Řekněme, že její svérázné chování nahradil klid a lidskost. Ale i tak se setkáváme s Erikou jak jí známe. Jsem zvědavá jak to s ní bude pokračovat dál. Co se mi líbilo bylo i to, že ostatní policisté a hlavně Isaac, Eričin kamarád z práce, dostali větší prostor. Díky tomu se můžeme více vžít do celého příběhu. Největším překvapením pro mě byl ale samotný popis vraha. Nejlépe vykreslený, vymyšlený. Bryndza jeho život dávkuje postupně, a tak ho máme možnost pochopit. Takovým způsobem, až mrazí.

Kniha obsahuje krátké, ale i nijak extra dlouhé kapitoly, tak akorát aby se čtenář nenudil. Střídají se pohledy z vyšetřování a z vrahova života. Co se mi líbilo a na co jsem se těšila, byl chat mezi Nočním ptákem a Vévodou, který mě neskutečně bavil. Nejhorší na tom je, jak to celému příběhu přidává na opravdovosti. Hodně, opravdu hodně jsem se snažila najít nějaký přešlap či nesrovnalost, ale bohužel, všechno do sebe perfektně sedí. Nesmí chybět ani zmínka o Slovensku, v podobě sestry Eriky, Lenka,

Další skvělou zprávou pro fanoušky těchto detektivek je, že na podzim, snad v listopadu, by měla vyjít třetí kniha. Opět budeme svědky vyšetřování vraždy pod velením Eriky Fosterové. Už jenom název Temné hlubiny zní skvěle. Nevím jak Vy, ale já se moc těším!

Mezi čtenáři Dívky v ledu a Nočního lovu jsou dohady, která je lepší. Upřímně nechápu jak to někdo může srovnávat, obě knihy jsou jiné. Noční lov je temnější a možná i drsnější než Dívka v ledu, která byla zase tajemnější a konec byl naprosto geniální. Závěrem bych chtěla říct, že přečíst si aspoň jednu knihu od Bryndzy je prostě nutnost. Věřím, že každý bude nadšený.

10/10

Moc děkuji nakladatelství Cosmopolis za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu Noční lov si můžete zakoupit ZDE.