Recenze: Dívka v ledu

Orig. název: The Girl in the ice
Autor: Robert Bryndza
Překlad: Kateřina Elisová
Vydáno: Cosmopolis, 2016
Počet stran: 448

Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně...

Jsem velkým příznivcem detektivek, a proto mi nemohla ujít ani Dívka z ledu, která si během chvilky získala mnoho fanoušků. Měla jsem na ní spadeno už od prvního vydání, ale na řadě byly jiné knihy a propracovala jsem se k ní bohužel až teď. Moc za ni chci poděkovat nakladatelství Cosmopolis, které mi vyšlo vstříc a poskytlo knihu k recenzi!

Už na první pohled kniha dokáže čtenáře upoutat, její vzhled naprosto perfektně ladí se svým názvem. Ani si nemusíte přečíst anotaci, stačí dvě věty na horní části obálky, které slibují čtení nabité adrenalinem a tajemstvím. Už dopředu říkám, že značku Světový bestseller si naprosto zaslouží.

Robert Bryndza, pro mě až do teď neznámý autor, píše opravdu velmi čtivě, nešetří akcí ani napětím a svým čtenářům poskytuje informace ve správné chvíli. U prvního příběhu inspektorky Fosterové nemáte šanci se nudit, nebo knihu v půlce kapitoly odložit. Vyšetřování vraždy už je celkem známé, a skoro nic už detektivkáře nemůže překvapit, ale Dívka v ledu je tak precizní a zahalená tajemstvím, že až do konce netušíte kdo má ve všech vraždách prsty. Za to jsem neskutečně ráda, protože už jsem četla několik knih které mě závěrem zklamaly. Ocenila bych i reálnost celé knihy. Při jejím čtení máte opravdu pocit, jako by se vše mohlo stát. Přiznám se, že mi občas naskočila husí kůže.

Celý příběh je postavený na jediné postavě, inspektorce Erice Fosterové. Už od první chvíle mi jako hlavní hrdinka sedla, i když mi občas přišla až moc drsná. Její minulost je opravdu tragická, a každý se s takovým osudem srovnává jinak, ale přišlo mi, že Erika to možná chytla za špatný konec. Svůj život zasvětila práci, je zásadová, umíněná a opravdu hodně drsná. I přesto je to sympatická postava. Okolo ní se objevují i další postavy, které si musíte okamžitě zamilovat. Kniha mi tak rychle utekla, že jsem se s nimi loučila velmi nerada.

Kniha je členěná na krátké kapitoly, a i díky tomu jsem knihu přečetla během několika málo dní. Mimo je prolog a epilog, kde jsou vysvětleny nesrovnalosti. V textu se mi líbila občasná změna písma, dokonale zapadající do celé osnovy knihy. V příběhu se vyskytla i zmínka o Česku a Slovensku, a to nejednoho příznivce této knihy nebo autora potěší.

Věřím, že každý kdo má rád napínavé detektivky si u Dívky v ledu přijde na své. Bylo pro mě nemožné ji odložit a Erika mě svým příběhem hnala dopředu neskutečným tempem. Už totiž chápu, proč se stal takovým hitem. Nevím jak Vy, ale já se chci co nejdříve pustit do dalšího dílu, s názvem Noční lov!

10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Cosmopolis.