úterý 16. května 2017

Svět knihy 2017


V sobotu jsem se poprvé (a snad ne naposledy) podívala na Svět knihy. Už ráno se ale nedařilo, s mamkou jsme zaspaly a další autobus jel dost pozdě, takže o několik akcí které jsem chtěla vidět jsem přišla. Ale i tak pro mě byl Svět knihy neskutečným zážitkem. Když jsme si vystály frontu na lístky, šly jsme dovnitř a připojily se k neskutečnému množství lidí, kteří si nadšeně povídali o knížkách a nakupovali. Kdo říká, že se málo čte? Svět knihy byl podle mě jasným důkazem že to není pravda. Místnosti sice byly brzy vydýchané, ale myslím, že s tím se muselo počítat.. Bylo mi trochu líto vystavovatelů, kteří v tom museli celý den být, a stejně se na kolemjdoucí usmívat, za to jim patří obrovský obdiv. Nepotkala jsem nikoho nepříjemného, jen samé milé a pozitivně naladěné knihomoly. 



V celém areálu byly tyto sloupy, které jsem okamžitě nazvala vězením pro knížky, díky kterým jste si mohli přečíst program a dostat se na hledané místo. I přes přezdívku kterou jsem jim dala se mi moc líbily, a veletrh ode mě získal body za kreativitu.


Stihla jsem dokonce jednu akci, ale moc jsem se na ní nezdržela. Příště si udělám plán a budu chodit podle něj!



Postála jsem si v několika frontách, a při čekání ještě ulovila pár knih. Celá Half série a Terapie láskou  ve slevě od Euromedie, uznejte že jsem je tam nemohla nechat. Koukala jsem i po nějaké té povinné četbě, ale to už mě mamka (hrdý sponzor) táhla pryč...


Celkově jsme areál prošly asi třikrát, mamka čtyřikrát. Tady je fotka (mázlá) z prvního kola, kde mám zatím jen dvě tašky. Nakonec se to nakupilo, a já jich měla při mém posledním okruhu snad šest a k tomu plný batoh. Mamka se totiž činila a sbírala letáky, záložky... prostě všechno co se dalo, aby v práci doplnila regály novými knihami. A kdo to všechno tahal? Samozřejmě já! Takže jestli jste viděli sedět u stromu zničenou knihomolku v kožené bundě, s záplavou tašek kolem sebe, tak jsem to byla já! Další kolo jsem totiž odmítla, neskutečně mě bolely nohy...


Koukla jsem se i na pár zápasů famfrpálu, do kterého jsem se sice nezapojila, ale dojem to ve mě zanechalo. Na tábor, kam v létě jedu jako vedoucí, máme v plánu taky pár zápasů, a teď jsem si to konečně dokázala představit v praxi...















Od kamarádky jsem měla za úkol sehnat jí nějakou dobrou knížku, a mě napadl Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. U stánku Joty jsem jí tedy koupila a k tomu dostala náramky, ze kterých jsem měla radost. Kamarádka byla z knihy nadšená a z náramku taky, takže cíl úspěšně splněn!


Doplnila jsem si i některá chybějící čísla Pevnosti, a začala silně uvažovat nad tím, že začnu časopis odebírat pravidelně. Odebíráte někdo? Chtěla bych slyšet nějaký názor, jestli se to vyplatí :)


Tady můžete vidět část letáků (hodně malá část) kterou jsem si ukořistila pro sebe, abych si našla nějaké zajímavé tituly do budoucna. Bohužel, všechny záložky skončily v knihovně..


Nemohla jsem ani zapomenout na novou knihu ze severu, Žízeň, kolem které je teď obrovský povyk. Sestra měla před pár dny narozeniny, a tahle knížka jí prostě nesmí chybět, tak snad bude mít radost.. uvidím v pátek.


I přes skvělé ceny a tolik lákadel jsem se docela krotila (sponzor si to nemyslí). Nemohla jsem odolat Bajkám, které mi tak zoufale chyběly a to ani nezmiňuji vzhled. Half a Terapie láskou by byla prostě chyba tam nechat, neskutečně bych si to vyčítala. Třetí díl Skleněného trůnu, Dědičku ohně, jsem v plánu vlastně vůbec neměla. Byla na polici poslední, takže to bylo znamení abych ji už konečně přečetla. A Pán stínů byl bonusem k jednomu číslu Pevnosti. Celkově 8 knih, z toho 2 pro mě, jo, musím říct že jsem hodně spokojená :)


Doufám, že se příští rok na Svět knihy opět dostanu, byl to zážitek který by měl zažít každý knihomol! Sice jsem se rozkoukávala, a neměla odvahu nikoho oslovit, ale třeba to na Humbooku napravím a s někým z Vás se tam potkám ! 

A jaké byly Vaše dojmy ze Světa knihy? :)