Recenze: Sen noci univerzitní (Láska podle Shakespeara #3)

Orig. název: The trust of words
Autor: Georgina Guthrie
Překlad: Kristýna Vítková
Vydáno: Grada, 2017
Počet stran: 478

Ačkoliv zbývá už jen několik týdnů, kdy musejí svou lásku tajit, vše se znovu komplikuje. Zdá se, jako kdyby se nová děkanka, která ve funkci nahradila Davida Granta, rozhodla Aubrey zničit. Nejen že jí vyčítá každé drobné pochybení v práci, navíc je přesvědčena, že mezi Aubrey a bývalým děkanem Grantem probíhalo něco víc než jen pracovní vztah. Daniel se zase stále potýká s temnými stíny své minulosti, jež ho neustále pronásledují. Mohou zachránit svůj vztah, když se vše zdá být proti nim?

Po přečtení prvních dvou dílů jsem byla strašně zvědavá, jak to s Danielem a Aubrey celé dopadne, a po získání třetího dílu jsem málem skákala radostí. Během několika stránek jsem si obě knihy zamilovala, a proto pro mě bylo o dost těžší přejít k závěrečnému dílu. Čtení jsem co nejdéle protahovala, abych knihu nezhltla naráz a užila si ji. Naštěstí se mi to povedlo, a já si její četbu vychutnala.

Když jsem jí rozbalila, vykoukla na mě nádherná obálka, která je u této série naprostou jistotou. Jsem tak strašně ráda, že kniha vyšla zrovna když jsem dočetla druhý díl, protože to čekání by bylo k nevydržení. Ale nakonec jsem odolala, a do knihy se pustila až další den, a po několika stránkách mi došlo, že mám před sebou nejlepší knihu z celé série. Fakt nepřeháním.

Po dvojce, kde se moc akce neodehrávalo, byla trojka přesným opakem. Čekalo na mě mnoho překvapení (hlavně ten konec, kdy se vyřešila Danielova minulost). Nejvíce jsem ale ocenila střídání dvou hlavních postav ve vyprávění. V předchozích dílech se dostávala ke slovu hlavně Aubrey, ale konečně se rozpovídal i Daniel. Je to trošku zvláštní, oba mají trošičku odlišný pohled na věc, ale ve výsledku když si na to zvyknete, je to příjemná změna.

Samozřejmě nesmějí chybět ani citáty z Shakespearových děl, které doplňují začátek každé kapitoly. Všechny jsou zajímavé a trefné, ale mě se nejvíc zamlouvá tenhle:

Čas chmurný mezitím srovnávej s mořem,
kam dva milenci chodí z obou stran,
vždy šťastnější, jak rozloučení hořem,
jak lásky svaz by nejpevněji stkán...
-Sonet 56

To, že jsou Daniel a Aubrey dokonalé postavy není nic nového. Teď ale více vtipkují, zvykají si na sebe a celkově jsou uvolněnější. Líbila se mi Danielova rodina, která okamžitě Aubrey přijala. Chovali se k ní hrozně mile, a když se v knize některý člen objevil, bylo zaručené, že to bude vtipné nebo zatraceně důležité.

Co na sériích miluji, je vývoj postav. Stejně to bylo i tady. Sledovat Aubrey a Daniela, jak se seznamují a překonávají všechny překážky bylo úžasné. Do Lásky podle Shakespeara jsem se pustila kvůli mnoha doporučením, a taky kvůli sobě, potřebovala jsem změnit styl knížek. Měla jsem obavy že to nebude nic pro mě, ale zbytečně. Mám dojem, že tato série prostě musí sednout každému, kdo jí dá šanci.

Lásku podle Shakespeara jsem si zamilovala a nedokážu uvěřit, že už je konec. Už teď je mi jasné, že se k jejímu čtení vrátím. Tak dobře napsané knihy jsem dlouho nečetla. Odpočinula jsem si u nich, občas byla smutná, překvapená a jindy se zase smála. Jestli jste se k těmto knihám ještě nedostali, měli byste to napravit, stojí to za to.

10/10

Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji nakladatelství Cosmopolis
Knihu si můžete pořídit ZDE.