neděle 23. dubna 2017

10 splněno!


Krásný den! 
Od začátku roku plním opět Knižní výzvu od Ells, a to s cílem 70 knih. Bohužel s ní nepostupuji tak jak bych si představovala... Mám za sebou první desítku a teprve se blížím ke dvaceti přečteným knihám. Zatím si nijak nefandím že cíl splním, tak uvidíme jak to dopadne, při nejhorším přejdu k lehčímu čtení... rozhodně to ale nevzdám.


V mé první desítce se objevují různé knihy, ale hlavně ty které jsem dostala k Vánocům, jako je Zůstaň se mnou nebo Život po tobě. Povedlo se mi je přečíst obě asi za 4 dny, a říkala jsem si že je to dobrý začátek. Pak se ale nahromadila škola a spousta jiných věcí, knihy prostě musely jít stranou. Četla jsem kdy to šlo, ale stejně jsem si myslela, že už budu touhle dobou ve výzvě dál. 







Bohužel jsem narazila i na knihy které mě neoslovily tak jak jsem doufala, a tím mám na mysli Dceru, ze série Selekce, a Opatství Northanger, které se četlo ve skupině My čteme. Dočetla jsem je a zařadila do výzvy, ale vím, že se k nim nejspíš nějakou dobu vracet nebudu. Třeba někdy změním názor. Přiznám se, v dubnu jsem tuto výzvu nezvládla. Přišly mi knihy k recenzi, a škola mi zabírá docela hodně času. Příští měsíc se ale k My čteme určitě vrátím, a restík z dubna doženu v budoucnu. 



Tři z deseti knih se ke mě dostali jako recenzní výtisky, a tak měly přednost. Někdy v únoru jsem dostala zprávu od Richarda Skolka, jestli bych neměla zájem o zrecenzování jeho knihy Moudré z nebe. Měla zajímavou anotaci, tak proč to nezkusit?A udělala jsem dobře! U této tenoučké knížky jsem se smála, a občas si jen tak kousek přečtu. A zbývající dvě? Za ty jsem vděčná nakladatelství Cosmopolis. Díky nim jsem měla možnost si přečíst celou sérii Láska podle Shakespeara, která se mi neskutečně líbila, a vím, že se k ní časem vrátím.

Rozhodla jsem se pohnout i s četbou k maturitě, která mě čeká příští rok, a už teď z ní mám docela strach. Netuším na jakou vysokou školu jít, ale snad nejsem jediná. Z povinné četby mám přečteno asi 5 titulů, a jedním z nich je i Stařec a moře. Chtěla jsem číst na horách, ale kniha nepřišla.. ale stejně bych toho moc nepřečetla... až moc dobrý kolektiv ;) Když jsem se vrátila domů, už na mě kniha čekala, a přečetla jsem ji ani ne za dva dny. Prostě paráda.




Zkusila jsem i trochu pro mě nový žánr a pustila se do Stopařova průvodce Galaxií. Byla jsem příjemně překvapená, nečekala jsem nic tak.. to se nedá popsat! Smála jsem se, byla překvapená, kroutila hlavou.. neskutečně moc emocí. Ale co je hlavní, knížka mě bavila a já se nemůžu dočkat dalších dílů, kterých je naštěstí dost! Vrátila jsem se ale i k oblíbenému Skleněnému trůnu, konkrétně k Půlnoční koruně. Po přečtení jedničky jsem měla jasno že budu číst dál. I když se čtenáři dělí na dva tábory, já se přidám k tomu nadšenému. Těším se na další díl, ke kterému se snad hodně brzo dostanu.




Bez čeho by ale tohle nebylo, je Vaše podpora. Za ty tři měsíce se povedlo blog dostat přes hranici 10000 návštěv, což jsem nečekala. Narostl i počet pravidelných čtenářů, a za to Vám moc děkuji, je fajn vidět, že to co dělám má cenu! Snad mi zůstanete naklonění i dál! 

Mějte se krásně :)